04-03-2004, 18:39 PM
Küsimus Tõnule:
> Pobeda I ja II - 5 tk (eri toonid)
Kas Sa tead Eestis mõnda I seeria vähegi
arvestataval kujul säilinud Pobi?
Tunnusmärgid - radiaatorivõre kaks alumist
liistu pikemad; tagasilla ülekanne teine;
kütteradiaator puudub; lukuga on varustatud
vaid üks esiuks; suunatuled ei vilgu, vaid
põlevad; summuti mitte põhja keskel, vaid
taga.
Tark kirjandus (Liphardt, Wassermann,
Litvinov, Chugurov etc) sellise auto
olemasolule viitab ja säilinud on mõned
fotodki, kuid autot ennast ma ei tea.
Vene avarusis ringleb kaks autot, kuid
minu andmetel on need replikad. Juba
kerenumbrit 2000 kandev auto selliseid
sõlmi enam ei omanud, seega lahterdub ta
II põlvkonda. Ja II põlvkond ei alanud
mitte 1949. aastal (nagu kirjanduses on
ekslikult väidetud ja hiljem väide
võimendunud), vaid 1948. aastal.
Hinnanguliselt valmistati vaid mõnisada I
põlvkonna Pobedat.
> Lätlased, kurinahad, on ju
> juhtmekomplektide valmistamise monopoli
> saavutanud.
Kust nad tekstiilkattega juhtmeid hangivad?
Ja kas kootud kimbukatted valmistatakse ise?
Tegelikult on mul nii juhet kui katteid
olemas (juhet sisse ajada sellesse ja
otsi joota oskan ma ka ise), aga eluliselt
huvitab mind ennast hoopis kolmas juhtmestu
probleem.
Nimelt tuledest, tagaluugist jm väljuvad
juhtmekimbud olid uputet presendilaadse
valge veekindlaks immutatud riide
torukestesse (alles 1970tel asendus see
plast-toruga). Vaat niisugusest riidest
torust ei ütleks küll ära, koguni 5 meetrit
kuluks seda mul Pobi peale.
Parimat,
Valdo
> Pobeda I ja II - 5 tk (eri toonid)
Kas Sa tead Eestis mõnda I seeria vähegi
arvestataval kujul säilinud Pobi?
Tunnusmärgid - radiaatorivõre kaks alumist
liistu pikemad; tagasilla ülekanne teine;
kütteradiaator puudub; lukuga on varustatud
vaid üks esiuks; suunatuled ei vilgu, vaid
põlevad; summuti mitte põhja keskel, vaid
taga.
Tark kirjandus (Liphardt, Wassermann,
Litvinov, Chugurov etc) sellise auto
olemasolule viitab ja säilinud on mõned
fotodki, kuid autot ennast ma ei tea.
Vene avarusis ringleb kaks autot, kuid
minu andmetel on need replikad. Juba
kerenumbrit 2000 kandev auto selliseid
sõlmi enam ei omanud, seega lahterdub ta
II põlvkonda. Ja II põlvkond ei alanud
mitte 1949. aastal (nagu kirjanduses on
ekslikult väidetud ja hiljem väide
võimendunud), vaid 1948. aastal.
Hinnanguliselt valmistati vaid mõnisada I
põlvkonna Pobedat.
> Lätlased, kurinahad, on ju
> juhtmekomplektide valmistamise monopoli
> saavutanud.
Kust nad tekstiilkattega juhtmeid hangivad?
Ja kas kootud kimbukatted valmistatakse ise?
Tegelikult on mul nii juhet kui katteid
olemas (juhet sisse ajada sellesse ja
otsi joota oskan ma ka ise), aga eluliselt
huvitab mind ennast hoopis kolmas juhtmestu
probleem.
Nimelt tuledest, tagaluugist jm väljuvad
juhtmekimbud olid uputet presendilaadse
valge veekindlaks immutatud riide
torukestesse (alles 1970tel asendus see
plast-toruga). Vaat niisugusest riidest
torust ei ütleks küll ära, koguni 5 meetrit
kuluks seda mul Pobi peale.
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18