10-02-2015, 13:13 PM
Niisiis võtke heaks või pange pahaks aga kes kahtleb veel veojõu ja veorataste koormuse suhte mõjus siis mõtiskletagu sellise natuurist võetud olukorra kallal:
Täislastis poolhaagisega veoauto võtab kiilasjää ja lobjakaga lauluväljaku tõusu möödaminnes.
Sama auto millel taga tühi konteineriveo poolhaagis mäest üles ei saa. Huvitav küll miks?
Sama kehtib ka metsas. Täielikult haagisel istuva koormaga sibab traktor kõige 4 rattaga ringi kui pöörane aga tõusunukist üles ei saa.
Kui sild on tükk tagapool ja traktori veosillale langeb täpselt sätitud osa koorma kaalust on minek hoopis teine. Veoratastel on haardumine ja seega ka veojõud mingi "ime" läbi hoopis tõhusam
Huvitav küll miks "originaalsel" T25 mõeldud nõuka-aegsel 2 tonnisel ühe sillaga kärul on rattad suht tagumise otsa all? (googlest leiab pildi)
Veoga käru võib ikka mõelda aga enne võiks veidi lihtsamad abivahendid ka ära kasutada
Täislastis poolhaagisega veoauto võtab kiilasjää ja lobjakaga lauluväljaku tõusu möödaminnes.
Sama auto millel taga tühi konteineriveo poolhaagis mäest üles ei saa. Huvitav küll miks?
Sama kehtib ka metsas. Täielikult haagisel istuva koormaga sibab traktor kõige 4 rattaga ringi kui pöörane aga tõusunukist üles ei saa.
Kui sild on tükk tagapool ja traktori veosillale langeb täpselt sätitud osa koorma kaalust on minek hoopis teine. Veoratastel on haardumine ja seega ka veojõud mingi "ime" läbi hoopis tõhusam
Huvitav küll miks "originaalsel" T25 mõeldud nõuka-aegsel 2 tonnisel ühe sillaga kärul on rattad suht tagumise otsa all? (googlest leiab pildi)
Veoga käru võib ikka mõelda aga enne võiks veidi lihtsamad abivahendid ka ära kasutada