10-02-2015, 21:41 PM
(10-02-2015, 17:29 PM)kass Kirjutas: Kasutaks tekkinud võimalust ja esitaks ka mõned küsimused asjatundjale (Martinile).
Kuidas suhtuda väidetesse, et kroomkate jääb poorne, seepärast on vajalik alt katta vasega või nikliga?
Kuidas suhtuda mõne jalgrattatootja väidetesse, et kasutatud on "kvaliteet-galvaniseerimist", 5 - kordset katmist - vask/nikkel/kroom/nikkel/kroom? (vb oli ka mingi teine järjestus ja kordsus)
Kas oleks võimalik praktikas lasta detaile galvaaniliselt katta "piimja kroomikattega"?
Kas tinakihile jääb nikkel ja kroom galvaniliselt korralikult kinni, saab normaalse kattekihi?
Ilmselt on nendest asjadest siingi foorumis varemaltki räägitud, aga galvaniseerimisest tuleks ja võiks rääkida nii enne, kui ka pärast sööki, vb isegi söögi ajal...
Kui eeltöö on tehtud lohakalt siis detaili jäetud täpid kajastuvad ka kroomis ja nendes kohtades tekib rooste kõige kiiremini. Alt kaetakse vasega korrosioonikindluse tõstmiseks. Kui detailis on täpid sisse jäetud siis see defekt kandub läbi kõikide kihtide ja pigem võimendub. Reeglina kaetaksegi detail vase ja nikliga alt ja siis pannakse kroom.
Kroomi peale enam ei kanna suurt midagi. 1959a. Cadillak-i detailid on kaetud vask-nikkel-vask-nikkel- kroom kihiga(kõige alumine esistange näiteks...tal mitu rivi stangesi ees). See on kvaliteetsem rooste suhtes küll.
Triple chrome väljend ei tähenda mitte kihtide arvu vaid kroomi molekulaartasandil oleva väljendiga...mingi kolmekordne...kolmevalentne versus hexavalentne kroomimine.Aga see on molekulide tasandil teema mida ma ei jaga väga...kellel huvi võib googeldada.
Mattkroomi saab küll ja seda tehakse teistmoodi kui läikivat kroomi tehnoloogiliselt. Eestis mitte.
Tinale jääb küll kinni nikkel-kroom aga see maksab kurjalt kätte sest tina ja kroom on kõvaduselt täiesti eri tasemetel materjalid. Ülikõva metall ülipehme peal ei ole mehhaanilises mõttes hea. Defektide täitmiseks on kõige parem kasutada sama kõva metalli kui detail ise e. terasest detailides olevaid defekte parandada terasega(keevitus, kõva joodis). Poleerimise ajal tekib efekt kus pehmem metall jääb madalam kui kõvem ja see on pärast näha. Näiteks jääb vasega täidetud defektide servadesse kus tekib üleminek rauaga peale kroomimist üliväikeste täpikeste rida mis hakkab ruttu roostetama. See on tänu voolu muutumisele kahes erinevas metallis. Kui õnnestub detail parandada vasega ja siis ühtlaselt vasega katta ja poleerida nii, et vaske kusagilt läbi ei poleeri...siis see jääb ilus ja on ok. Muidu vaheldumisi vask-raud-vask-jne...see jääb jama
