12-02-2015, 01:13 AM
Profülaktika mõttes tirisin roomikud laiali, asendasin veljepoldid kõvematega ning lisasin neile suured seibid, et hõbepabervelg selle talve vastu peaks - täheldasin ka seda, et poldid keerasid ise ennast lahti vaatamata vedruseibidele, mida rataste koostamisel kasutatud oli.
Esimeste roomikute lintidel lõikasin sammu jagu jupi maha, mis tõi esimese ratta esisillale ~40 mm jagu lähemale. Ka lindipingutus hakkab nüüd varem rakenduma, eelnevalt oli juba viimases vinnas.
Ehitasin ka ühele esimestest roomikutest prooviks suunaja, mis peaks abistama keskmist ratast pöördel paremini juhtklotside vahel püsima. Kurvis kangutades hakkas juhtratas nuppude peal jooksma ja rehvi seina lõhkuma. Tagumiste roomikutega sellist nähtust ei täheldanud. Tänase katsetuse tulemusena võib väita, et toimib eeskujulikult ja võib julgelt kurvi võtta. Suunaja toimib ka tallana, mis teeb roomiku esiotsa vähem vastuvõtlikuks küngastest tingitud löökidele, mis muidu jällegi esmajoones keskmisele rattale rakenduvad. Ka aitab see kaasa kõva koorikuga lumes sõitmisel, kuna surub kooriku ühtlaselt lindi alla, rääkimata lumevallidest jm takistustest üle sõitmisel.
Suunaja:
![[Pilt: DSCN0109.JPG]](https://lh3.googleusercontent.com/-vE_jSCHFllk/VNvRYgeRKXI/AAAAAAAANVs/oI9-4xbtCWY/s912/DSCN0109.JPG)
Pärast tänast sõitu:
![[Pilt: DSCN0093.JPG]](https://lh5.googleusercontent.com/-cg0qo0XvHJY/VNvRW4p2GeI/AAAAAAAANVk/FiaPy5WHQnk/s912/DSCN0093.JPG)
![[Pilt: DSCN0102.JPG]](https://lh3.googleusercontent.com/-euUUuC7If-0/VNvRWDff6rI/AAAAAAAANVc/5xuikwdfYBA/s912/DSCN0102.JPG)
Väike aktsioonivideo on siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid362327
Esimeste roomikute lintidel lõikasin sammu jagu jupi maha, mis tõi esimese ratta esisillale ~40 mm jagu lähemale. Ka lindipingutus hakkab nüüd varem rakenduma, eelnevalt oli juba viimases vinnas.
Ehitasin ka ühele esimestest roomikutest prooviks suunaja, mis peaks abistama keskmist ratast pöördel paremini juhtklotside vahel püsima. Kurvis kangutades hakkas juhtratas nuppude peal jooksma ja rehvi seina lõhkuma. Tagumiste roomikutega sellist nähtust ei täheldanud. Tänase katsetuse tulemusena võib väita, et toimib eeskujulikult ja võib julgelt kurvi võtta. Suunaja toimib ka tallana, mis teeb roomiku esiotsa vähem vastuvõtlikuks küngastest tingitud löökidele, mis muidu jällegi esmajoones keskmisele rattale rakenduvad. Ka aitab see kaasa kõva koorikuga lumes sõitmisel, kuna surub kooriku ühtlaselt lindi alla, rääkimata lumevallidest jm takistustest üle sõitmisel.
Suunaja:
Pärast tänast sõitu:
Väike aktsioonivideo on siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid362327