12-02-2015, 15:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-02-2015, 15:27 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(12-02-2015, 13:07 PM)indreksirk Kirjutas: Puutuvalt aga kollase ootamatusse süttimisse ongi Riigikohus andnud alljärgneva tõlgenduse:Ehk tuleb tunnistada - Kohtunike hulgas on füüsika tunnis käinud inimesed! Lisaks saavad koolis käinud inimesed aru mõistest "takistamine" jms.
Jah, see ei õigusta nähtavalt teadlikult kollasega ristmike ületajaid, sinna trügijaid (sest nad ei segaks jalakäijaid!) jne aga see ootamatu kollane ei võimalda tihtipeale ohutus ja mitte segavas kohas seisma jääda. Lisaks tähendaks see äkkpidurdust ja siis võib juhtuda täpselt nii:
Mis aga nüüd laialt levinud eksiarvamust puudutab, spetsiaalselt Teile, kes te vingute, kui keegi maanteel näiteks kurvis 80 km/h sõidab: esiteks soovitan uuesti ja põhjalikult tutvuta kehtiva Liiklusseadusega, sest sealt leiate päris palju "uut ja huvitavat". Näiteks sellise asja, millest viimasele viitab ka Sirgi toodud lahend:
§ 50. Sõidukiiruse valimine
...
(3) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab:
...
3) viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega;
...
(7) Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
2) järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks.
Mida me siis siit välja loeme: maksimumkiirusel 90 km/h liikuv juht vahetab lähitulede vastu, laseb kiiruse alla ja ei ole mitte kuidagi põhjendamatult aeglaselt sõitev juht! Seega ei tasu targutada ega närvitseda vaid SEADUST tuleb tunda! See, et teil on näiteks taga sõites paremad tuled ei tähenda mitte midagi sest olukorrale vastava sõidukiiruse, mid aka teie taga PEATE jälgima, määrab eessõitja! Teie asi on soovi korral teostada ohutu möödasõit.