VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65
#15

kui juba rahanumbritest jutt, siis tekitan orienteeruva ülevaate / plaani. Nii endale mingi pildi kujundamiseks kui hobiehitajatele referentsiks. Seni on mu nn rahaplaan olnud pigem intuitiivne. Mõned asjad löön meelega kokku - et ei tekiks liiga täpseid referentse või ei joonistuks nt võimalikud sõbrahinnad välja. Paksu verd pole ju vaja, eriti veel eeldatavalt absoluutnumbrina suht tagasihoidlikuks jäävate rahanumbrite pärast.

Eerod - läinud ja minekul umbes nii:

1) senised
- 675 masin ise. Aastal 2008 kehtinud rahaühikus 9999eek + omanikuvahetus, mis oli äkki ca 600eek
- 400 uued plekid (karbid + varuratta plekk + põhjaplekid + A-piilari alused + torsioonikatted)
- 200 pruugituna soetatud plekid ehk "uus" põhi + esitiivad + uksed + tagaklaas
- 125 keretöö kulumaterjalid + elekter (valgus 500W prozhedest ja külmal ajal 2kW puhur töös. Panin hiljuti garaazhi eraldi voolumõõtja ning veebruaris kulus elektrit nt 14eur vääringus)
- 100 liivapritsimised (seni on pritsis käinud ainult põhi ja see oli kas 60 või 80 raha; ilmselt kulub lõpuks pritsimistele siiski tiba rohkem, kui 100 - pigem 150)
---
sum 1400eur

2) edasised suht kindlalt teadaolevate kulunumbritega realiseeruvad hinnangud:
- 80 tagatiivad + istmed (uued varuosatiivad suurendaks selle rea lausa ca 3..4-kordseks!)
- 100 hädavajalikud tihendid nagu põhi-kere, kere-mootor, tiivad-kere ja uksed
- 300 maalrimaterjalid. Kattevärv "pinnakas" - lakialune ei sobi ilmselt
- ümarduseks 20 elekter vms
- 150 astmelauad
---
sum 650eur
mnjah - juba on 2050eur ehk "ca 2keur" eelarve lõhki.

3) kindlasti tekivad minimaalselt veel sellised kuluartiklid (umbkaudsemate hinnangutega):
- 100..200 laepolster jms interjööri peenemad asjad. Ilma ukse- ja põhjapolstrite ning istmeteta
- 100..200 ukse- ja põhjapolstrite ning istmete tekitamine või uuendamine. Osalt teen vast ise. Pole välistatud, et just taoliste asjadega jääb midagi "ajutiseks igikestvaks" Smile
- 100..200 piduri kuluosad, uued trossid jne nipet-näpet
- 100..200 siia-sinna veel uusi keretihendeid. Nt esimestele küljeklaasidele
- 300..400 mootor. Mootoreid ja juppe mul on aga kindla peale toimivat varu pole. Ilmselt viin asjatundlikuma inimese kätte mingi hunniku asju, millest vast ca 300..400 rahaga toimiva lahenduse saab
---
sum 700..1100eur
Pigem omab see number suurenemise kui vähenemise võimalust, kuna uute interjööri, eksterjööri- ja tehnikajuppide saadavus on hea ja kindlasti tekib kokku pannes asju, mida masina külge tagasi ei pane. Põrnika puhul pakutakse nn vidinate osas jämedalt kahekordse hinnaerinavusega uusi osi ning mu selge eelistus on tugevalt "OEM / German quality". Mõne asja võiks ju ka ise aretada, aga enamasti ei ole sellised aretamised asjad, mis mulle protsessi mõttes meeldiks, niiet pigem jäävad need ära. Püüdsin demonteerides hakata tekitama "kindlasti on vaja vahetada" vigurite nimekirja, aga kuna lõpptulemi "kvaliteediklass" ei ole vidinate osas isegi tänaseni otsustatud, jätsin kaardistamise katki.
kui silman pruugitud kolana müügis hea kroomiga stangesid vms-i, siis kraban ilmselt ka need ära.

nagu näha, tuleb otsese kulu-eelarve eesmärk pigem vahemiku 2,7..3keur peale nihutada. Samas 2keur vaates ei arvestanud ma tooriku hinda ja seda välja jättes võiks miinimumprogrammis 2keur-ga isegi hakkama saada. Aga eks elu näitab, mis suund see lõplik olema saab.
kui midagi unustasin, siis viide on welcom! Mu hinnangud võiks aga küll enam-vähem õiged olla. Vajadusel võib muidugi kahtlasele numbrile osutada ning selle luubi alla võtta Wink
peamise "kulu" ehk ajakulu "500..700 garaaazhitundi" hinnangu kontrolliks mul võimalust ei ole. Hobitegija ja hobiks tegijana ei tao ma muidugi vastu rinda ja kinnita, et kogu garaazhiaeg on tigeda andmisega tööaeg. Ning kui tõesti põrnik 7 kuuga päris valmis saab, siis tundub kahtlane ka nt see, et iga viimane kui nädal on garaazhis veedetud 70..100 tundi. Seda on lihtsalt väga palju, kuna aja mõttes on ju veel töö, pere, sõbrad, muud hobid, maakodu, puhkusereisid jms - garaazhi osakaal ei ole vast ikka nii suur Smile
aga ajakulu hinnang teema on huvitav - järgmise masina puhul võiks täitsa tekitada mingit laadi garaazhipäeviku, kus jooksvalt nii kogu aeg ja efektiivse aja hinnang kirja panna. Annaks tegemistele täiendava huvitava dimensiooni.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta


Sõnumeid selles teemas
VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 13-01-2015, 23:03 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: AsTroSS - 13-01-2015, 23:09 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 90Deville - 13-01-2015, 23:13 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 20-01-2015, 10:57 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Aspelund - 20-01-2015, 11:52 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: sugraM - 20-01-2015, 15:54 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 21-01-2015, 10:37 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: mlsluik - 21-01-2015, 14:43 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 21-01-2015, 14:56 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 23-03-2015, 15:08 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 90Deville - 23-03-2015, 19:35 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 24-03-2015, 13:49 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: diesel - 24-03-2015, 21:16 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 25-03-2015, 11:20 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 25-03-2015, 13:25 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Marko - 25-03-2015, 14:21 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 30-03-2015, 11:43 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: pvr - 30-03-2015, 16:19 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 02-04-2015, 10:37 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: pvr - 02-04-2015, 11:27 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 07-04-2015, 13:02 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: iceman - 07-04-2015, 17:29 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 90Deville - 07-04-2015, 17:50 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Marko - 07-04-2015, 18:24 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 08-04-2015, 10:38 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 24-04-2015, 09:58 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 12-05-2015, 11:36 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 13-05-2015, 09:35 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Veskioja - 13-05-2015, 10:45 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 13-05-2015, 11:23 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 31-05-2015, 12:37 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 02-06-2015, 22:23 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 03-06-2015, 09:06 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: pvr - 03-06-2015, 10:19 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 03-06-2015, 12:54 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 05-06-2015, 11:01 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: DevilDeVille - 06-06-2015, 19:44 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 07-06-2015, 10:09 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 29-06-2015, 12:08 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 29-06-2015, 12:23 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 29-06-2015, 14:31 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: AnatoliJermakov - 29-06-2015, 21:31 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 30-06-2015, 11:32 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Veteran - 30-06-2015, 12:32 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 90Deville - 02-07-2015, 12:20 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 22-08-2015, 22:02 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 19-06-2023, 09:31 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 03-07-2023, 15:48 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 20-07-2023, 10:12 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: DevilDeVille - 20-07-2023, 10:23 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: v6sa - 20-07-2023, 11:03 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: Dexter - 20-07-2023, 12:45 PM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: 13piisab - 21-07-2023, 09:12 AM
RE: VW Type 1 ehk 1200 ehk põrnikas, '65 - Autor: honkomees - 21-07-2023, 10:29 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne