29-03-2015, 13:00 PM
Üldiselt seondub mulle teedemaks siiski kiirteedega. Kui hiljuti sai veel Varssavist Berliini sõita tasuta, siis nüüd on valmis uhke kiirtee ,schlagbaumid ees ja raha kulub 40 zlotti. Samas on muidugi variant kasutada ka kõrval teid , sõites kaunite külade ja õunapuu aedade vahel ning raha kokku hoida . Sarnane süsteem toimib ka Itaalias ja Prantsusmaal. Saksamaa laseb seni veel lahedalt tasuta oma kiirteedel kihutada Tsehhi ,Austria ,Slovakkia müüvad kalli raha eest vinjette kiirteeded kasutamiseks . Teedemaksust meil võiks rääkida ikkagi siis, kui meil oleks Tallinn Narva, Tallinn Luhamaa, Tallinn Ikla kiirteed . Kas need kiirteed ka ennast meie liiklussageduse juures ära tasuvad on juba keerulisem küsimus. Jutt käis sõiduautodest ,kahjuks veoautode maksuteemat euroopas täpsemalt ei valda .
Eesti teedehooldusest veel ka nii palju ,et hetkel toimib nii riiklik kui ettevõtlusel põhinev hooldus. Erafirmadel on tavaliselt 5-7 aastased lepingud. Lepingud sõlmitakse riigihangete alusel . Riigifirma hallata on umbes pool riiklikust teedevõrgust ja majandamine on eelarveline.
Eesti teedehooldusest veel ka nii palju ,et hetkel toimib nii riiklik kui ettevõtlusel põhinev hooldus. Erafirmadel on tavaliselt 5-7 aastased lepingud. Lepingud sõlmitakse riigihangete alusel . Riigifirma hallata on umbes pool riiklikust teedevõrgust ja majandamine on eelarveline.