31-03-2015, 08:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-03-2015, 09:47 AM ja muutjaks oli maitus.)
(30-03-2015, 23:52 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: No kui juba lobisemiseks läks siis suure saladuskatte all pean ütlema,et vaatasin preili Marta üle ka oma silmaga.Autorile suuri etteheiteid ei teinud ja üldiselt olin asjade olukorraga rahul. Paar asja oli mille kallal norida aga üllatavalt hästi oli lahendatud kõik olukorrad. Kõik mis tehtud on tugev ja peaks kestma. Ka tehase tööde kallal on ju ikkagi noritud ja ei ole ka õppinud inseneride töö olnud praktikas alati õnnestunud. Nii et selles asjas oleme asjad sirgeks rääkinud....
Aga jätka samas vaimus! Loodan,et kevadkülv ikka õnnestub! Edu ja õnnestumisi!
No kui juba lobisemiseks läks, siis ma ütlen need paar asja ka kõigile välja
! Üks oli ikka see: "kas patjadel või ilma" küsimus, mille üle on siin teemas ka ägedalt vaieldud ja siinne seltskond jagunes selles suhtes oma arvamustega suht kaheks. Ühtepidi on selge, et patjadel selline lagunemise mure oleks tavalahenduse puhul välistatud. Mul on aga mootori ja käigukasti otsa pandud jäigalt veel igavene raske, gaz-66 -e vahekastist tehtud reduktor ja patjadega juhtuks tõenäoliselt just selline asi, et selle kombo rasked algus ja lõpp, hakkas teine-teistpidi värisema ja kõike, mis sinna vahele jääb, lõhkuma
. Selle hirmuga võtsin ma siis šnitti tehase inseneridelt, kes on traktori nii teinud, et mootor, kämakast ja tagasild, moodustab ühe terviku ja ei mingit raami. Et aga tehase trakil kõik need asjad natuke tugevamini konstruitatud on, siis tugevadasin ma oma sarnase süsteemi tugeva raamiga- no nii- igaks juhuks
. Aga eks aeg näitab. Teine asi oli siis see, et Lp ksf-i meelest ei jõua B-profiiliga kiilrihm Nš-16 õlipumpa ringi ajada ja hakkab libisema. Sellelel väitele ei oska ma aga vastu vaielda. Jõudsime koos sellise lahenduseni, et kui hakkab libisemma, siis jääb mul see Nš-16 pump vakantseks ja sinna asemele hüppab Nš-10. Eile üks külamees, kel ka omatehtud põka, väitis aga, et tema 10-st pumpa ajab ringi A-proofiil ja ei mingit libisemist- nii, et eks ka aeg näitab
.Küsiks aga suurelt ringilt nõu veel ühe asja kohta.... Ma leidsin lõpuks sellise treiali, kes ka treida oskab- vanakooli mees muidugi. Too vanahärra on ka omale nii mõnegi põka ehitanud ja ta rääkis mulle sellisest probleemist, et sõduauto diislil on natuke teine hingeelu kui traktori diislil. Nimelt on küll KW-d samad, aga sõduauto mootoriga ei jõua "minna" kui koormuse peale saab- näiteks adra maasse lased.
Põhjus pidi olema selles, et erinevalt bensukast, kus küttesegu on raguleeritud karbussiga ja gaasile vajutades see ei muutu, ei reguleeru diislil seal gaasivajutamisega õhu juurdevool- see jääb samaks ja siis koormusega, kui pöörded ei kipu tõusma, saab ta liiga palju kütet kätte. Probeleemile pidi olema lihtne lahendus mingi vedru regulieerimine kõrgsurvepumbas. Eile tuli sellest ka ühe mehega juttu ja tema oli proovinud. Jõudu tuli muidugi juurde, aga tahmalondi viskas ka korstnast välja. Kas see on normaalne nähtus? Traktoritel viskab jah ka koormusega kena tahmalondi välja, aga kuidas selline asi mõjub mootori tervisele?
Tore kui keegi võtaks vaevaks kommenteerida ja oma arvamust avaldada selles suhtes
!
