19-04-2015, 19:27 PM
(19-04-2015, 19:01 PM)olli Kirjutas: Hakkab täitsa ilmet võtma juba.![]()
Üldiselt võiks iga juhe, kus positiivne pinge sees, olla kaitstud (starteri jäme kaabel vast ainuke erand). Seejuures tasuks jälgida sellist väga üldist "rusikareeglit", et igast kaitsmest edasi minev juhe võiks olla vähemalt 1mm2 (ideaalis 1,5mm2) iga 10 ampri kohta. Ehk 40A kaitsmest edasi peaks alati minema vähemalt 4mm2 juhe.
Siis saabki teha näiteks nii, et releekarpi sinna tummise kontaktini vead 10mm2 juhtme, mis on võimalikult aku lähedal ära kaitstud 60-100A kaitsmega ja sealt edasi siis juba peenemad juhtmed läbi väiksema vooluga kaitsmete.
Kui ühe kaitsme pealt läheb juhe mitme tarbijani, peab kuni viimase tarbijani välja kasutama kaitsmele vastavat juhet, olgugi, et tavaolukorras on viimase tarbija juures vool väiksem. See garanteerib selle, et alati läheb kaitse enne läbi kui juhtmed sulama hakkavad.
Releede lülitusahelas üks kontakt üldjuhul ühendatakse kerega jah. Kusjuures polaarsus pole oluline. Küll aga võiks ka releede lülitusahela plussvool omakorda kaitstud olla, eriti kuna tihti need juhtmed pikad, läbivad erinevaid kohti raamil jne. Jällegi vastavalt juhtme jämedusele, kuid seal vool väike ja üle pingutada ei ole mõtet (10A täitsa piisav üsna mitme relee lülitamiseks).
Tänan, eks ta hakkab jah ilmet võtma
. Tegelikult peaks juba sõitma hakkama kui juhtmed paika saab. Ma arvan, et sain tänu su vastusele tükk maad targemaks, aga kontrollin ennast siiki veel, et kas sain õigesti aru....
. Ühesõnaga võin ma näiteks tulede lüliti ja ja juhul kui selgub, et vent vajab ka releed, siis ka ventika andurisse mineva vooluotsa ühe kaitsme alla- nt 10 amprit. Selleks piisab peale kaitset 1mm2 sest juhtmest. Releekarpi, kus on siis kaks releed (tuledele ja ventikale) viin teise tarbimisahela jaoks jämedama juhtme, mis on kaitstud näiteks 60 amprise kaitsmega. Sellest juhtmest viin eraldi peenemate juhtetega, vastavalt tarbimisvõimsusele, voolu edasi kõigepealt kaitsmetele ja alles siis releedesse ? Kui palju üldse süütelukk kannatab ? Ehk peaks põkale hoopis sellise süsteemi tegema, et peale starteri käivitusrelee süütelukust edasi midagi ei lähegi- lülitan lihtsalt massi sisse ja kõik?
