22-04-2015, 00:29 AM
Ei pruugi nii lihtne olla. Masinatel, millel kõrgsurvepumpa juhitakse mehhaaniliselt pedaalilt, mitte läbi juhtmete, on tihtipeale armatuuris "külmkäivituse" link/nupp. Viimane on trossiga ühendatud sama süüte keeramise kolvisüsteemi külge kõrsurvepumbal. Kasutaja manualis on neil kirjas, et vastavat süsteemi kasutatakse rangelt soovituslikult (praktiliselt käsukorras) külmkäivituse ajal ja sellega muudetakse süüde varajasemaks. Eriti tore on sealjuures klausel, et väga-väga külma ilma puhul nuppu ei kasutata. Isiklikult olen vastavat linki tõmmanud ja mittetõmmanud, ega käivitumises eriti vahet ei ole. Kui ikka starter piisavalt kiiresti vedada ei jaksa, ei lähe ei nii, ega teisiti. Kui aga küünlad - aku - starter on korras, läheb igas lingi asendis niigi käima. Tõmmatud lingi korral mootor plagiseb tugevamalt, kui tõmbamata asendis. Nii, et akustiline efekt on igal juhul olemas. Kuidas siin on asi lahendatud, pole aimugi. Loogiline oleks, et läbi mingi temperatuurianduri.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.