09-03-2004, 20:58 PM
Warszawa sai alguse siiski mitte Pobide 3. seeriast, vaid 2. seeria uuest variandist. 1951 vuras konveierilt esimene Warszawa (tähisega M-20), st täpselt aasta hiljem, kui seoses ZIMi ilmumisega vahetati Pobil ära kast ja käigukang ilmus rooli juurde (siit saigi alguse 2. seeria uus variant).
Esialgu toodeti Pobiga peaaegu identset autot (v.a embleemid), algul tarniti isegi mootorid Gorkist. 1956-57 aga hakati autot moderniseerima, mil ilmusid uus rool, iluvõre ja hiljem ka muud detailid - siit said alguse mudelid 200, 201, 202 jne.
1955 alguse saanud Pobide 3. seeria muudatused sellisel kujul Poola aga ei jõudnudki, vähemalt mitte kere ja rooli osas.
Kuni 1956-57. aastani oli minu andmetel Warszawadel peal traditsiooniline 2. seeria Pobi rooliga sarnane rool. Vt http://www.republika.pl/fso_warszawa/Gra...us/G79.jpg
Siis aga rool muutus ja tootma hakati 2 jämeda veidi \"kaldus\" kodaraga roole, mis monteeriti Warszawadele kuni tootmise lõpetamiseni 1973. aastal. Minu andmetel (ma võin ka eksida) ei ole \"poolakatel\" kunagi 3. seeria rooliga sarnast asja peal olnud.
Kahe kodaraga rooli vt nt http://www.republika.pl/fso_warszawa/Gra...vc-004.jpg
Aadressil http://www.republika.pl/fso_warszawa/ on sellest kõigest pikemalt juttu, aga segavaks faktoriks on minu olematu poola keele oskus. Vaid vene keele oskus ja poola keele sarnanemine vene keelele on lubanud mul sellelt lehelt siiski Warszawade ajaloo üsna detailideni välja lugeda.
Seega ei saa minu poolt saadetud fotol olla autol peal Poola rool; seda vähemalt minu arvates.
Esialgu toodeti Pobiga peaaegu identset autot (v.a embleemid), algul tarniti isegi mootorid Gorkist. 1956-57 aga hakati autot moderniseerima, mil ilmusid uus rool, iluvõre ja hiljem ka muud detailid - siit said alguse mudelid 200, 201, 202 jne.
1955 alguse saanud Pobide 3. seeria muudatused sellisel kujul Poola aga ei jõudnudki, vähemalt mitte kere ja rooli osas.
Kuni 1956-57. aastani oli minu andmetel Warszawadel peal traditsiooniline 2. seeria Pobi rooliga sarnane rool. Vt http://www.republika.pl/fso_warszawa/Gra...us/G79.jpg
Siis aga rool muutus ja tootma hakati 2 jämeda veidi \"kaldus\" kodaraga roole, mis monteeriti Warszawadele kuni tootmise lõpetamiseni 1973. aastal. Minu andmetel (ma võin ka eksida) ei ole \"poolakatel\" kunagi 3. seeria rooliga sarnast asja peal olnud.
Kahe kodaraga rooli vt nt http://www.republika.pl/fso_warszawa/Gra...vc-004.jpg
Aadressil http://www.republika.pl/fso_warszawa/ on sellest kõigest pikemalt juttu, aga segavaks faktoriks on minu olematu poola keele oskus. Vaid vene keele oskus ja poola keele sarnanemine vene keelele on lubanud mul sellelt lehelt siiski Warszawade ajaloo üsna detailideni välja lugeda.
Seega ei saa minu poolt saadetud fotol olla autol peal Poola rool; seda vähemalt minu arvates.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
