09-03-2004, 23:43 PM
Warszawa oli Pobiga identne enam-vähem kuni 1956. aastani.
Edaspidi läbvis Warszawa tehnika (mida hiljem kasutati ka Nysal) 1956-73 mitmeid suuremahulisi moderniseerimiskuure. Millegipärast otsustasid poolakad, et jäävad vana Pobi baasi juurde, sel ajal kui Venes oli see suures osas (v.a GAZ 69) juba hüljatud Vana Volga ehk 21 kasuks.
Suurim moderneerimine toimus 1962. aastal, mil \"vana hea\" külgklappidega mootor rekonstrueeriti rippklappidega mootoriks, jättes endiseks nii töömahu kui ka kolvid-kepsud-vända ja autokerele kinnituse. Selle käigus lisandus algsele 50 hobusele täiendavad 20 täkku ja jõuallikas sai endale uue tähise G 21. Siinmail vuranud Nysad omasid enamikus seda mootorit, kuigi ma olen näinud Nysa mootorit pealemonteerituna ka nii Pobile kui ka 69le.
Nysa kast meenutab veidi GAZ 69 kasti ja seda on Pobiga võrreldes veidi muudetud. Tagasillas on loomulikult hüljatud ebamugav lahendus, kus pooltelgi saab kätte silda pooleks/kolmeks võttes - see asendus pooleks käiva silla konstruktsiooniga, mis on tuttav Vanalt Volgalt. Esisild säilitas ehk kõige enam algse Pobi tükke (sah vintpuksid ja tihendid), sarnanedes Pobi remontsollaga/GAZ M-21 sillaga, kus hoobamortisaatorite asemel oli spiraalvedru sisse paigutatud teleskoopamortisaator.
Edaspidi läbvis Warszawa tehnika (mida hiljem kasutati ka Nysal) 1956-73 mitmeid suuremahulisi moderniseerimiskuure. Millegipärast otsustasid poolakad, et jäävad vana Pobi baasi juurde, sel ajal kui Venes oli see suures osas (v.a GAZ 69) juba hüljatud Vana Volga ehk 21 kasuks.
Suurim moderneerimine toimus 1962. aastal, mil \"vana hea\" külgklappidega mootor rekonstrueeriti rippklappidega mootoriks, jättes endiseks nii töömahu kui ka kolvid-kepsud-vända ja autokerele kinnituse. Selle käigus lisandus algsele 50 hobusele täiendavad 20 täkku ja jõuallikas sai endale uue tähise G 21. Siinmail vuranud Nysad omasid enamikus seda mootorit, kuigi ma olen näinud Nysa mootorit pealemonteerituna ka nii Pobile kui ka 69le.
Nysa kast meenutab veidi GAZ 69 kasti ja seda on Pobiga võrreldes veidi muudetud. Tagasillas on loomulikult hüljatud ebamugav lahendus, kus pooltelgi saab kätte silda pooleks/kolmeks võttes - see asendus pooleks käiva silla konstruktsiooniga, mis on tuttav Vanalt Volgalt. Esisild säilitas ehk kõige enam algse Pobi tükke (sah vintpuksid ja tihendid), sarnanedes Pobi remontsollaga/GAZ M-21 sillaga, kus hoobamortisaatorite asemel oli spiraalvedru sisse paigutatud teleskoopamortisaator.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18