05-05-2015, 23:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-05-2015, 09:59 AM ja muutjaks oli olli.)
Liitium akude puhul on väga olulisel kohal bms ja elementide tasakaalustamine. Elektritööriistades selliseid süsteeme pole. Samuti kasutatakse tööriistu tihti 0-100% aku laetuse ulatuses. Liitiumakudele hoopis sobilikum on aga 20-80% laetuse piires püsida. See eeldab aga jällegi palju paremat bms'i kuna lihtsalt pinge järgi pole täpset laetuse astet võimalik tuvastada (pinge ei tõuse lineaarselt laadimise jooksul nagu pliiakudel, vaid suure hüppega siis kui element 100% täis saab). Palju määrab ka töötemperatuur. Jne jne.
Optimeerida võimalik väga mitmest otsast, mis väiksemate seadmete puhul lihtsalt ei tasu ära.
Edit,
Teslal ju kaks mudelit, 7kWh ja 10kWh. Mille erinevus on selles, et 7kWh mudelit on lubatud igapäevaselt tühjaks laadida, 10kWh kord nädalas. Eeldatavasti on nende mudelite erinevus ainult tarkvaras, mis piltlikult öeldes 10kWh akul võimaldab kasutada 0-100%, aga 7kWh akul näiteks 15-85%, tagades sellega elementide optimaalsema töö ja seega kokkuvõttas oluliselt rohkem laadimiskordi.

Optimeerida võimalik väga mitmest otsast, mis väiksemate seadmete puhul lihtsalt ei tasu ära.
Edit,
Teslal ju kaks mudelit, 7kWh ja 10kWh. Mille erinevus on selles, et 7kWh mudelit on lubatud igapäevaselt tühjaks laadida, 10kWh kord nädalas. Eeldatavasti on nende mudelite erinevus ainult tarkvaras, mis piltlikult öeldes 10kWh akul võimaldab kasutada 0-100%, aga 7kWh akul näiteks 15-85%, tagades sellega elementide optimaalsema töö ja seega kokkuvõttas oluliselt rohkem laadimiskordi.