10-03-2004, 12:05 PM
EdR Kirjutas:[quote=Regardman]
Minu isa teadis rääkida,et kõige vanematel oli ainult üks uks ja just nendel vanemate \"turistide\" tagasillad pidid ka kõige valjemat häält tegema. Kuid missugune on kõige vanem? Millal esimesed 250-seeria omad valmisid?
Missugune Lavassaares müügis on,lühikese,või pika kerega?
Panen kirja, mis sellest tean ja mäletan:
Ikarus 250 tootmist alustati 1969. Suure Nõukogude Entsüklopeedia (BSE) 3. väljaande esimeses köites, mis ilmus vist 1968 või 69, on kandiliste esilaternatega Ikarus 250 foto, vist mingi prototüüp. Esimesed 250-d olid tumedama punase värviga kui hilisemad ja neil oli üks käsitsi avatav uks. Ikarus 255 läks tootmisse 1973 ja algul oli ka neil üks uks. Tagauks tekkis mõlemale mudelile kuskil 70-ndate keskel. Iseavanev esiuks ilmus mõni aasta hiljem algul 250-le, selle indeks oli vist 250-56, peagi ka 255-le. 255 asendas mudeli 55 (Ikarus Lux). Samal 1973 aastal läksid tootmisse ka kollased 260 ja 280, mis asendasid punase triibuga valgeid (vastavalt 556 ja 180).
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.