17-05-2015, 16:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-05-2015, 16:37 PM ja muutjaks oli maitus.)
(17-05-2015, 11:27 AM)mlsluik Kirjutas: Vaatan teie arvutusi ja ei suuda oma silmi uskuga, teooria on teil poistel hea aga praktika... Kuhu jääb veere takistus pehmel põllul selle kolakaga, kuhu jäi jõuülekannete kadu jne... Selleks et aialappi künda või kultiveerida on peale jôu ka kiirust vaja, 0,5km\h ei ole kellegi künd vaid pesuehtne sonkimine.
Ei tasu probleemseid kohti nähes proovida neid kõigest väest eirata vaid teha kohe masin mis reaalselt ka toimib. Muravei sillast aitaks küll 14hp jaoks, seda silda aga ei aja see plönn korralikult käimagi. Las puulõhkuja olla ühes tükis, traktorile ikka traktorile sobilik mootor.
No ju sa mind silmas pead


Teiste väiketraktoritega hobuseid võrreldes, aga ei tasu ka tähelepanuta jätte tagaratta diameetrite erinevusi.
(16-05-2015, 23:36 PM)olli Kirjutas: Nende hobujõudude arvutustega läks siin natuke ära rappa.![]()
Võimsuse näol on tegu pöördemomendi ja nurkkiiruse korrutisega. Kui pöördeid vähendada kaks korda, tõuseb pöördemoment kaks korda. Nende korrutis jääb aga samaks. Seega võimsus et sõltu sellest, kui palju mingit ülekannet aeglustada. Kadusid mitte arvestades, on võimsus sama nii mootori väntvõllilt kui ka rattalt mõõtes. Väändemoment ja pöörete arv sõltuvad aga ülekandest.
Selles kas traktor jõuab kohalt ära minna või mitte, ei mängi võimsus erilist rolli. Oluline on veoteljega edasi antav väändemoment.
Õige tähelepanek! Seda arvutuste juttu siia kirja pannes juba teadsin, et panen terminoloogiaga puusse- ühesõnaga on väändemoment see õige sõna
