19-05-2015, 09:41 AM
(19-05-2015, 08:53 AM)tamburiin Kirjutas: ...
Uus õli sisse ainult siis, kui mootor on käinud täielikult lahti ja kõik kanalid on piinlikult puhastatud.
Ja seni mis? Kasutatud "õli"? Või GOST-le vastav õlilaadne toode? Kamsa ei ole aastaringne õli tänase arusaamise kohaselt.
Kui mootor läheb laiali peale viisaka õli sissevalamist, oli järelikult see aeg käes. Kas oleks õlilaadse toote kasutamisel venitanud aastakese juurde, ei tea keegi. Äkki oleks...


Olen seni viinud Lääne õlile üle kümmekond vene traktorimootorit. Kõigil on tehtud lihtne tsentrifuugipuhastus ja seejärel paar õlivahetust lühendatud välbaga. Kõigi ajalugu on olnud hämar, kasutajad pigem tehnikakauged. Null probleemi, üks D21 ehmatas õlirõhu langusega, kuid see kadus peale tsentrifuugi taasavamist ja uuestikoostamist viga leidmata. Ju ma siis midagi viltu kokku keerasin.
Ma ei välista, et mul on lihtsalt õnne olnud.

Samas on kamsa ja sellesinase odava poolsündi vahe -15 ja madalamate õhutemperatuuride juures ikka mäekõrgune... Üks on ja teine ei ole pumbatav...
Palju on hinnavahe suvalisel 10W40 poolsündil ja kamsal? Kilulinna ümbruses jääb hinnavahe paarikümne sendi piiresse...
Aastas tuhat ja enam tundi tegeval tehnikal ei ole üldse mõtet õlilaadse tootega jännata - kole kiiresti saavad tehsases mootorisse laaditud tunnid otsa.