20-05-2015, 12:51 PM
(20-05-2015, 09:06 AM)tamburiin Kirjutas: Viplalale vastuseks.
Räägin seda, mida teavad soomlased.
Siis kui nemad 80ndail Usa rauda remontisid, töristati meil ringi mossede ja zigulidega ning ei osatud unistadagi lääne tehnikast. See marginaalne osa vanemat tehnikat, mis iseseisvuse aeg siia on peale nõuka aega on toodud, ei korva seda teadmiste puudujääki, mida läänes on aastakümnetega omandatud.
Ma ei targuta, ma olen praktik, käsi õlis üle 30 aasta nii siin kui sealpool Soome lahte, oman ka tehnilist kõrgemat haridust.
Usa raua kastides käib tavaliselt spets õlid, näiteks ATF vms. Kuidas sa kujutad ette ATF'i õlivahetust ATF'i vastu ja sellega kaasnevat mingi olluse lahtileotamist kastisiseselt? Ega nendes kastides vene kamsa õlisid ei kasutatud ju. Olen nii mõnegi vanema usa kasti laiali kiskunud ja pole siiani näinud mingit nõgi korda seal ega paakunud paska. Ketastest tekkinud puru, seda küll, kuid rohkem ei leia sealt suurt midagi. Automaatkastides vahetatakse ikka õli nii, et seda kasti iga kord pilbasteks ei kisuta.
Aga mootoriõlidest üldisemalt, siis vältige lahtiseid õlisid, mida müüakse liitri kaupa. Tünn kus õli sees on, võib sisaldada ükskõik mis margi kirjasid peal, sisu ei pruugi sellele aga vastata. 200l peaalt teenib vale õli müügiga märgatava summa vahelt. Nii mõnedki kaupmehed on selle vist avastanud, sest ka minu juurde on jõudnud mõningad autod, mille õli sisaldab jubedat ollust, ning voolab kui kusi. Kliendid aga räägivad kõik ühest suust, et vot sai lahtist õli ostetud.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!