Kaks jäänust tuvastada
#3

Jah, esimene on Riia Leutneri tehase toodang, ilmselt 1914. (on pakutud, et tootmisaeg võib jääda juba perioodi, kui Leutneri tehas oli juba evakueeritud Harkovisse, st suvi 1915 ja edasi, aga kuidas ta sel juhl Eestisse sai sattuda, see on keeruline küsimus). Kas esihargi krooni esiküljel (porilauakinnituse poldiava juures) mõnda 2-kohalist nmbrit ei ole, näit 51 või 52 vms? Kuna ksf! Valdo ilmselt alles magab, siis kirjutan siia ise, et Eesti Jalgrattamuuseum oleks sellest jalgrattast "põhimõtteliselt huvitatud"!

Teine on ka läti toodang nagu ksf! Säsi terav pilk ja sügavad teadmised lubasid konstanteerida, Gustav Erenpreisi Original, GEO. Mudelit ei oska sellise komplektsuse ja napi pildimaterjali põhjal pakkuda, põhiline erinevus oligi ketiratta sõlmega seotud, lisaks rohkem või vähem luksuslik välisilme. Valmistatud 1930-ndate teisel poolel.
Kuidas selle vändasõlme komplekteerimisega tänapäevaste detailidega on, seda mina ei oska öelda, midagi on kindlasti sinna võimalik ehitada, igasuguseid kassett-lahendusi peaks olema kauplustes olemas. Samas pole ka GEO originaalosad mingi eriline rariteet, jällegi ei ole kindel, aga vb sobivad ka pealesõja Riga rataste laagrikausid, võll jms sinna, Riga tehas oli Erenpreisi tehase järglane ja jätkas läti kuulsusrikkaid jalgrattatootmise traditsioone.

GEO kohta ka siinsamas foorumis ksf! Talupoja teema
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=37679
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kaks jäänust tuvastada - Autor: egeland - 02-06-2015, 23:53 PM
RE: Kaks jäänust tuvastada - Autor: s2si - 03-06-2015, 08:36 AM
RE: Kaks jäänust tuvastada - Autor: kass - 03-06-2015, 09:31 AM
RE: Kaks jäänust tuvastada - Autor: s2si - 03-06-2015, 09:51 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne