14-03-2004, 12:53 PM
Eks esimest Rex\'i mõjutasid paljud autod, kuid enim mõjutasid teda hoopis kasutada olevad detailid, nagu Samara esiklaas, 02\'e tagaluugiklaas jne. Nagu ikka iseehitatud autosid. Disain on küll tegelikult täiesti ainulaadne, tehtud proffi poolt. Üldse oli Rex R-10 vist päris mitme ülikooli töö (aga raudkindlalt ühe diplomitöö) \"baasiks\". Rex\'i kohta on paks raamat, kus ta siis diplomitöös täieliselt lahti lahatakse ja põhimõtteliselt kõikide detailide vastavus seadusandlusele ka lahti kirjutatakse. Nagu ühel korralikul autol olema peabki.
R-12 on selge Cobra replica ja üha paremaks läheb. Sellega polnud mingit küsimust disainis. Aga nagu näha, on R-11 vahelt puudu. See on nii ainulaadse ja omanäolise disainiga, et esimese n\'idisegi valmimine võtab ilmatuma aja. Kuna isegi olemasolevate autode klaase ei kasutata, siis pole sellist \"ulmet\" mitte just lihtne teha. Ja kuna püütakse vältida esimese Rex\'i vigu ehk nigelat koostamistäpsust, siis võtab see veel lisaaega. Esimene Rex viidi mudelisse kasutades puitu. Puidul aga omadus õhuniiskusest tingituna oma mõõtmeid muuta. Seetõttu on ka vormid täpselt nii täpsed, kui seda reaalsel autol näha on. R-11 mudel tehakse aga metalli peale vaiku kandes ja absoluutset täpsust ning sümmeetriat taga ajades. Ja alles siis võtakse mudelilt vorm ja tehakse valmis plastdetailid. Ehk lõpptulemus peaks saama sama hea, kui Mersu koostetäpsus. Need mõned valmis keredetailid, mis hetkel on lõpuni tehtud, on ikka mitu klassi parema kvaliteediga, kui vanad.
Ja Vootelele: kõige esimene valminud Rex R-10 oligi võidusõiduauto, puur sees ja puha. Sõideti sellega natuke ringrada ja autoralli \"nulli\". Eelmise aasta lõpul \"sokutasin\" Hr. Kitse soovil selle auto ühele mehele, kes uuesti eluvaimu autole sisse puhub ja äkki mõnedel Eestis toimuvatel autovõidusõitudel ka osaleb. Aga auto jääb siiski ehitaja omandusse, et kunagi mõnes tehnikamuuseumis oma auväärne positsioon sisse võtta.
R-12 on selge Cobra replica ja üha paremaks läheb. Sellega polnud mingit küsimust disainis. Aga nagu näha, on R-11 vahelt puudu. See on nii ainulaadse ja omanäolise disainiga, et esimese n\'idisegi valmimine võtab ilmatuma aja. Kuna isegi olemasolevate autode klaase ei kasutata, siis pole sellist \"ulmet\" mitte just lihtne teha. Ja kuna püütakse vältida esimese Rex\'i vigu ehk nigelat koostamistäpsust, siis võtab see veel lisaaega. Esimene Rex viidi mudelisse kasutades puitu. Puidul aga omadus õhuniiskusest tingituna oma mõõtmeid muuta. Seetõttu on ka vormid täpselt nii täpsed, kui seda reaalsel autol näha on. R-11 mudel tehakse aga metalli peale vaiku kandes ja absoluutset täpsust ning sümmeetriat taga ajades. Ja alles siis võtakse mudelilt vorm ja tehakse valmis plastdetailid. Ehk lõpptulemus peaks saama sama hea, kui Mersu koostetäpsus. Need mõned valmis keredetailid, mis hetkel on lõpuni tehtud, on ikka mitu klassi parema kvaliteediga, kui vanad.
Ja Vootelele: kõige esimene valminud Rex R-10 oligi võidusõiduauto, puur sees ja puha. Sõideti sellega natuke ringrada ja autoralli \"nulli\". Eelmise aasta lõpul \"sokutasin\" Hr. Kitse soovil selle auto ühele mehele, kes uuesti eluvaimu autole sisse puhub ja äkki mõnedel Eestis toimuvatel autovõidusõitudel ka osaleb. Aga auto jääb siiski ehitaja omandusse, et kunagi mõnes tehnikamuuseumis oma auväärne positsioon sisse võtta.