m 2140sl kütusekulu
#11

Nii luksusliku autoga nagu SL pole mul pistmist olnud, küll aga 71.a 412, millel on sama mootor, aga ühelõõriline karburaator. Auto oli minu kätte jõudes sõitnud 72000 km. Maanteel oli suvisel ajal kütusekulu 5,2 liitrit sajale, linnas pisut rohkem. Mootorit ei olnud kunagi remonditud.
Ja nüüd nõuandeid, mis muidugi ei pruugi sobida Sinu auto puhul: Mootori remondi vajadust mõõdetakse survetega silindrites, mitte netikommentaaride hulgaga. 40000 on ikkagi vähe sõitnud. Osoon tüüpi karburaator, st kahelõõriline on pisut kapriissem kui vanem ja seda on ka pisut keerulisem saada ilusasti tööle. Kui õli on must ja vedel, siis ilmselgelt laseb kütusepumba membraan läbi ja otse karterisse. Samuti on mossedel kehvast kummist detailid, kui bensuvoolik on pragunenud kapoti alt, siis ventilaatori tuul aurustab hetkega välja immitseva bensiini ära ja viga pole näha. Seega tuleks kõik bensiiniga kokkupuutuvad kummidetailid ära vahetada välismaiste vastu.
Nõukogude tehnika puhul sõltub ka palju õlidest ja lisaseadmetest. Küünlad olid minu autol kataloogi järgi leitud Championid. Kütusekulu langes, kui panin kasti ja silla sisse korralikud õlid, kasvas ka kiirus. Samuti aitasid korralikud kummid, proti Prostoride asemele panin suvel Dunlop SP 200 ja talvel Dunlop Arctic M3. Suurt rõhku tuli panna ka veermiku seadetele.
Tippkiiruseks sain lennuväljal 130 km/h ja kütusekulu normaalsõidul 90 km/h oli 5,2 l/100km. Auto käis ka Tartus EOS ralli näitusel koos soomlastega.

Lugupidamisega Uuno Aava FANCLUB!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta


Sõnumeid selles teemas
m 2140sl kütusekulu - Autor: kenwood - 13-03-2004, 21:53 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne