31-08-2015, 13:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-08-2015, 13:36 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
kuna lõhkusin oma suvisel igapäeva-perevagunil käigukasti ning ei oska hetkel otsustada, kas teha see masin korda või võtta järgmine samasugune ligi, siis võtsin talve-Vectra juba nüüd kasutusele. Likvideerisin mõned pisihädad, paigaldasin lõpuks alarmi (et kesklukk kaugelt juhitavaks saada) ning hankisin "uued" esipüstakud + tagumised õõtshoovad. Pidurid kasvavad suuremaks ning velgede poldivalem + keskava muutuvad: üks 4x100 -> 5x110 ning teine 56,X -> 65mm.
püstakuid ja õõtshoobasid ei olekski selleks otseselt vaja vahetada - nii ees kui taga piisaks rummu + laagri ning ketta+sadula (ja klotside) vahetamiset, aga kui saab pmst ketaste hinnaga eeldatavalt ok-de laagrite ning kulumisrantideta ketastega komplektid, siis miks mitte - niiehknaa käivad mittepöörlevad osad liivapritsist läbi (on juba pritsitud ja lähen täna järele) ja katan ka ilusasti värviga. Otsene ajend lõpuks pidurite kasvatamiseni jõudmiseks ongi just see, et mu olemasolev tehnika vajab esirattalaagri + tagaketaste vahetust: pole aga ju mõistlik juppe vahetada, kui suures plaanis tuleb niiehknaa see tehnika erru saata. Nagu ülal viidanud olen, on tehas varustanud tühjalt ligi 1,4t kaaluva nelikveolise Vectra täpselt samade esi- ja tagapiduritega, mis alla tonni kaaluva Kadett E GSI. GSI jaoks on pidurid ok-d, 40% raskemale (sama C20XE mootoriga) Vectrale aga mitte.
tehnilist:
- nn uued esipidurid pärinevad turbo-Calibralt (sama, mis turbo-VectraA). Ketas 288mm (praegune on 256mm), töösilinder 1x56mm (praegune on 1x52mm). Uuemad Saab900-d ning 9000 peaks Turbo-Calibraga sama pidurit kasutama. Kui jääb väheseks, saab lihtsalt ketta + sadula asendada nt Saab 9-5 Aero omadega (308mm - muide mu "katkise käigukastiga suvine igapäevasõiduk" ongi just see mark, mudel ning nn erimudel )
- nn uued tagapidurid pärinevad (koos õõtsadega) C20XEV mootoriga (100kW 2.0 R4) Omega B-lt. Töösilindrid on sellel Calibratest suuremad ehk 2x40mm (Vectra-Calibra-Kadett piirduvad kõik 35 / 38mm silindritega - mu praegused on 35mm), kettad 286mm (praegu on 270mm)
tagaõõtsadega tuleb natuke pusimist - sillatala-kinnitused on küll samade mõõtudega, aga Omega poolteljed tahavad Vectra all ilmselt täiendavaid ca 10..15mm distants-flantse pooltelg-õõtshoob kinnituse vahele. Offseti osas saab samuti näha. Aga need asjad plaanin nn jooksvalt tehtavaks jätta - täpsed numbrid ja vajadused saan, kui õõtsa vahetan ning eks siis nuputan (ja kiusan vajadusel treialit). Stabilisaatorvarda kinnitused on nihkes (ja stabilisaatorvardad masinatel üpris erinevad) - samas kuna nihe paistab olevat vaid kõrguse-suunaline, siis ruumi olemasolul ei puhu nihe suurt pilli puhuda - toimub ju mõlemal pool sümmeetriliselt. Igatahes - eks saame näha, kui aeg küps
püstakuid ja õõtshoobasid ei olekski selleks otseselt vaja vahetada - nii ees kui taga piisaks rummu + laagri ning ketta+sadula (ja klotside) vahetamiset, aga kui saab pmst ketaste hinnaga eeldatavalt ok-de laagrite ning kulumisrantideta ketastega komplektid, siis miks mitte - niiehknaa käivad mittepöörlevad osad liivapritsist läbi (on juba pritsitud ja lähen täna järele) ja katan ka ilusasti värviga. Otsene ajend lõpuks pidurite kasvatamiseni jõudmiseks ongi just see, et mu olemasolev tehnika vajab esirattalaagri + tagaketaste vahetust: pole aga ju mõistlik juppe vahetada, kui suures plaanis tuleb niiehknaa see tehnika erru saata. Nagu ülal viidanud olen, on tehas varustanud tühjalt ligi 1,4t kaaluva nelikveolise Vectra täpselt samade esi- ja tagapiduritega, mis alla tonni kaaluva Kadett E GSI. GSI jaoks on pidurid ok-d, 40% raskemale (sama C20XE mootoriga) Vectrale aga mitte.
tehnilist:
- nn uued esipidurid pärinevad turbo-Calibralt (sama, mis turbo-VectraA). Ketas 288mm (praegune on 256mm), töösilinder 1x56mm (praegune on 1x52mm). Uuemad Saab900-d ning 9000 peaks Turbo-Calibraga sama pidurit kasutama. Kui jääb väheseks, saab lihtsalt ketta + sadula asendada nt Saab 9-5 Aero omadega (308mm - muide mu "katkise käigukastiga suvine igapäevasõiduk" ongi just see mark, mudel ning nn erimudel )
- nn uued tagapidurid pärinevad (koos õõtsadega) C20XEV mootoriga (100kW 2.0 R4) Omega B-lt. Töösilindrid on sellel Calibratest suuremad ehk 2x40mm (Vectra-Calibra-Kadett piirduvad kõik 35 / 38mm silindritega - mu praegused on 35mm), kettad 286mm (praegu on 270mm)
tagaõõtsadega tuleb natuke pusimist - sillatala-kinnitused on küll samade mõõtudega, aga Omega poolteljed tahavad Vectra all ilmselt täiendavaid ca 10..15mm distants-flantse pooltelg-õõtshoob kinnituse vahele. Offseti osas saab samuti näha. Aga need asjad plaanin nn jooksvalt tehtavaks jätta - täpsed numbrid ja vajadused saan, kui õõtsa vahetan ning eks siis nuputan (ja kiusan vajadusel treialit). Stabilisaatorvarda kinnitused on nihkes (ja stabilisaatorvardad masinatel üpris erinevad) - samas kuna nihe paistab olevat vaid kõrguse-suunaline, siis ruumi olemasolul ei puhu nihe suurt pilli puhuda - toimub ju mõlemal pool sümmeetriliselt. Igatahes - eks saame näha, kui aeg küps
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"