02-09-2015, 13:21 PM
Robi, me räägime YOUNGTIMERI kontekstis! Kui needsinased autod jõuvad OLDTIMERI väärika vanuseni, siis muutub ka "suhtumine". Aga ütleme, et see on vähemalt 30-35 aastat. Suvaline "ess" 90'test on ikkagi suvaline, hea, ilus ja sõidetav aga ei midagi erilist.
Veel hullemad on aga needsinased B3-C4-audid jms kräpp. Ütleme, et meie rallirajaautol-metsaveotraktoril on mingi mõte läbi kvadro, mingi "erilisus" Itaalia erina, mingigi lisavarustus jne olemas aga a'la "valge 85kW edevedune kaltssisu ja aknaväntadega junn" oli, on ja jääb junniks. Sarnane 520 on ka junn, täislaksus 540 või mistahes ix aga mitte. Samasugune 55kW W124 on junn, valge 300 4-matic aga mitte. Etc, etc.
Veel üks näide JUNNIST, mis ei vasta kuidagi hobiauto tingimusile, sest on näolõikusega, junnmootoriga, olematu varustusega jne, hind on seevastu ka õige. "Väärtuslik" oleks esimeste tootmisaastate heas korras samasugune, see on kräpp. Ehk kui leitakse väga heas originaalkorras ja olematu läbisõiduga peaaegu et "uus" mistahes eelmise sajandi auto, siis tasub sellist hoida ikkagi. Isegi "maailma ühte kõige mõttetumat käulat", vähemalt on ilusat värvi
No ja eks on neid jongtaimerite harrastajaid olnud ennegi, lihtsalt kogu küsimus on küsitavas hinnas. Kui leidub, kes on nõus maksma, siis täitsa arvestatav versioon. Näiteks mina ei oleks sest tegu on siiski kõige tavalisema mersuga. Saksast saab täpselt samasuguseid praegu veel kuni poole odavamalt, sealhulgas ka kupeesid!
Aga SenatorB, see viimane, õige mootori ja kõigi lisavidinatega (millest osad rikuvad ilu aga mis teha), on läinud juba väga kalliks.
Ühe margi oleme aga jätnud tähelepanuta ja see on üldse Eestisk uidagi natuke nagu mööda läinud: Lexus ja just sajandivahetuse eelsed isendid! LS400, see esimene, siis SC400, GS300 ja muidugi esimene aga vaid sellises korras IS200. Vaat neid suudan ma kohe kõiki youngtimerite klassikaks "tunnistada"
Eriti just LS400, mis on ka autona lihtsalt ulmehea. Vähese läbisõiduga ja kulumisjälgedeta lehhust on muidugi peaagu võimatu leida aga mitte ka võimatu
Hind on siis muidugi ka kohe vähe teine, tonni-paariga saab 400K+ läbisõiduga kulunud sisudega isendeid.
Veel hullemad on aga needsinased B3-C4-audid jms kräpp. Ütleme, et meie rallirajaautol-metsaveotraktoril on mingi mõte läbi kvadro, mingi "erilisus" Itaalia erina, mingigi lisavarustus jne olemas aga a'la "valge 85kW edevedune kaltssisu ja aknaväntadega junn" oli, on ja jääb junniks. Sarnane 520 on ka junn, täislaksus 540 või mistahes ix aga mitte. Samasugune 55kW W124 on junn, valge 300 4-matic aga mitte. Etc, etc.
Veel üks näide JUNNIST, mis ei vasta kuidagi hobiauto tingimusile, sest on näolõikusega, junnmootoriga, olematu varustusega jne, hind on seevastu ka õige. "Väärtuslik" oleks esimeste tootmisaastate heas korras samasugune, see on kräpp. Ehk kui leitakse väga heas originaalkorras ja olematu läbisõiduga peaaegu et "uus" mistahes eelmise sajandi auto, siis tasub sellist hoida ikkagi. Isegi "maailma ühte kõige mõttetumat käulat", vähemalt on ilusat värvi

No ja eks on neid jongtaimerite harrastajaid olnud ennegi, lihtsalt kogu küsimus on küsitavas hinnas. Kui leidub, kes on nõus maksma, siis täitsa arvestatav versioon. Näiteks mina ei oleks sest tegu on siiski kõige tavalisema mersuga. Saksast saab täpselt samasuguseid praegu veel kuni poole odavamalt, sealhulgas ka kupeesid!
Aga SenatorB, see viimane, õige mootori ja kõigi lisavidinatega (millest osad rikuvad ilu aga mis teha), on läinud juba väga kalliks.
Ühe margi oleme aga jätnud tähelepanuta ja see on üldse Eestisk uidagi natuke nagu mööda läinud: Lexus ja just sajandivahetuse eelsed isendid! LS400, see esimene, siis SC400, GS300 ja muidugi esimene aga vaid sellises korras IS200. Vaat neid suudan ma kohe kõiki youngtimerite klassikaks "tunnistada"

