17-03-2004, 16:52 PM
> Restaureerimise juures järeletehtud osade kasutamine on
> paratamatu, me ei saa ju surnuid üles äratada. Kui
> kasutatakse tehaseoriginaali juures mitte kasutatud osi ehk
> võõraid osi, siis seda ei loeta restaureerimiseks ehk
> taastamiseks algsel kujul.
Vahel on see viimanegi paratamatu, kuigi iga uuniklane püüab neist võimaluse piires vabaneda. On ju patt jätta suures osas täisoriginaalset asja seisma seetõttu, et miskit algset juppi pole saada ja ei leia meistrit/tööpinki/tehnoloogiat, kelle/mille abil oleks võimalik eristamatut replikat valmistada. Läheb külge võõras \"julla\" ja juba liikuval autol üritatakse võimaluse piires see hiljem asendada.
Kui mu mälu mind ei peta, siis Koobi unikaalsel 1907. aasta Wandereril oli 1985. aasta näitusel küljes Vene 1960te aastate pedaalid, aga 1988. aastal Pirita kloostri üritusel nägin ma juba õigeid.
Ka oma Pobiga tuleb mul vast sama teed minna. Algsetega sarnaste juhtmekimpude valmistamiseks sai küll leitud/hangitud paras kera tekstiilisolatsiooniga juhet (loodan, et värvimine ja kaablikingade külgejootmine on vaid väike näputöö), kuid need sunnikud olid kimpudeks ju tehtud spetsiaalsel masinal punutud niitsukkade ümberpanemise teel. Seni, kuni pole leidnud kedagi, kes säärast sukapunumismasinat omab ja suudab käitada või pole ise suutnud sellise masina jäänuseid leida ja taas tööle \"äratada\"; tuleb mul olematute sukkade asemel kasutada nt musta isoleerteibiga mähkimist või plast-torukesi.
> paratamatu, me ei saa ju surnuid üles äratada. Kui
> kasutatakse tehaseoriginaali juures mitte kasutatud osi ehk
> võõraid osi, siis seda ei loeta restaureerimiseks ehk
> taastamiseks algsel kujul.
Vahel on see viimanegi paratamatu, kuigi iga uuniklane püüab neist võimaluse piires vabaneda. On ju patt jätta suures osas täisoriginaalset asja seisma seetõttu, et miskit algset juppi pole saada ja ei leia meistrit/tööpinki/tehnoloogiat, kelle/mille abil oleks võimalik eristamatut replikat valmistada. Läheb külge võõras \"julla\" ja juba liikuval autol üritatakse võimaluse piires see hiljem asendada.
Kui mu mälu mind ei peta, siis Koobi unikaalsel 1907. aasta Wandereril oli 1985. aasta näitusel küljes Vene 1960te aastate pedaalid, aga 1988. aastal Pirita kloostri üritusel nägin ma juba õigeid.
Ka oma Pobiga tuleb mul vast sama teed minna. Algsetega sarnaste juhtmekimpude valmistamiseks sai küll leitud/hangitud paras kera tekstiilisolatsiooniga juhet (loodan, et värvimine ja kaablikingade külgejootmine on vaid väike näputöö), kuid need sunnikud olid kimpudeks ju tehtud spetsiaalsel masinal punutud niitsukkade ümberpanemise teel. Seni, kuni pole leidnud kedagi, kes säärast sukapunumismasinat omab ja suudab käitada või pole ise suutnud sellise masina jäänuseid leida ja taas tööle \"äratada\"; tuleb mul olematute sukkade asemel kasutada nt musta isoleerteibiga mähkimist või plast-torukesi.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18