06-10-2015, 16:29 PM
Vabandan, et ei jõua kogu aeg olla vastamisvalmis. Paljud küsimused on tegelikult juba varem vastatud, kuid mõnedel aspektidel tahan peatuda:
1. Kui registrikanne on peatatud, siis on ta peatatud kuni sõidukiga ülevaatuse läbimiseni. Seda registrikannet ei saa omanik ise taastada ning see ei taastu ka omanikuvahetuse registreerimisel. Ainult ülevaatuse läbimisel. Kui aga omanik on ajutiselt registrist kustutanud, siis lõpeb see ajutine kustutamine omanikuvahetusega, kuna eelmine omanik ei saa otsustada uue omaniku eest, kas sõiduk on registris või mitte.
2. Peatatud registrikandega sõiduki kasutamine on piiratud ulatuses lubatud, st samamoodi nagu ülevaatuse sõiduki kasutamine. Keegi isegi luges seadusetähte oma väite kohaselt, aga kust ta leidis seaduse, mi lubab ainult ülevaatuspunkti sõita, seda võiks ka teistega jagada. Ei ole vaja ka leiutada mingeid muid lahendusi ja jagada väärat informatsiooni. Liiklusseaduse § 73 lg 5 ütleb nii ja see käib ka peatatud registrikandega sõiduki kohta tulenevalt LS § 77 lg 8.4 - Erandkorras võib kehtivatele tehnonõuetele mittevastavat mootorsõidukit ja selle haagist liikluses kasutada juhul, kui nendel ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi, mis välistaksid sõiduki kasutamise liikluses. Sellisel juhul on sõidukiga lubatud sõita ettevaatlikult, rikke iseloomu arvestades, mööda lühimat teed lähimasse remondikohta, tehnonõuetele vastavuse kontrollimise punkti, Maanteeameti teenindusbüroosse või parkimiskohta.
3. Kindlustuslepingu minimaalne periood on 1 päev. Ühelgi kindlustusandjal ei ole õigust keelduda sellest. Iseasi on selle 1 päeva hind ning kuidas sundida kindlustusseltsi seda lepingut tegema 1 päevaks. Purjuspäi ka ei tohi sõita, aga ikka sõidetakse. Lepingu peab selts tegema 1 päevaks, aga keeldumise korral on vaidlemisprotsess pikk ning see ei vabasta kindlustuskohustusest.
4. Kindlustus on registripõhine. Kui mõne sõiduki kohta on päringu vastus, et sisestatud andmetega sõidukit registris ei ole, siis seda seal ei ole ja kindlustus ei ole ka kohustuslik. Põhjuseks võib olla ka mõni tehniline probleem, kuid tõenäoliselt on selline vastus saadud tehes päringu läbi liikluskindlustuse kehtivuse päringu. Ja kindlustuse registri kaudu seda sõidukit ei saagi näha. Selle teema jaoks vajan konkreetset näidet, millise sõiduki kohta selline vastus on saadud. Kui sõiduki kohta on siiski Maanteeameti arhiivis või inimesel paberkandjal dokumendid olemas, siis saab sõiduki taas registrisse kanda. Kui aga kusagil midagi ei ole, siis tõenäoliselt seda sõidukit registris ei olegi.
5. Kahjuks on tõepoolest osa inimesi inforuumist väljas. Narva inimeste seas tehti küsitlus ning selgus, et suur osa neist peab oma presidendiks Putinit ja linnapeaks Savisaart. Omal tagasihoidlikul moel püüame meie siinsamas viia infot ka nende inimesteni, kes seda siiani saanud ei ole. Kui ei tea, siis ilmselt tulebki läbi negatiivsete sanktsioonide teada saada. Mina küll ei suuda uskuda, et pärast 20. aastat kohustusliku kindlustuse süsteemi ja alates 2001. aastast kehtinud kohustusliku lepingu süsteemi võiks Eestis olla mõni sõidukiomanik, kes ei tea, et sõidukite kindlustus on kohustuslik. 2001 kuni 2014 said mitmed siinsegi foorumi kasutajad sundkindlustuse eellase ehk LKF nõude kolmekordse kindlustusmakse kindlustuslepingu puudumise eest. Nüüd on lihtsalt asjal teistsugune nimi, kui kohustus on samasugune.
6. Tänane süsteem on selline, et inimene saab ise lihtsal viisil kontrollida oma kindlustuse olemasolu. Esimene sundkindlustuse periood on 30 päeva, kuid sõlmides ruttu uue lepingu või kustutades ajutiselt registrist, tuleb tasuda üksnes tegeliku päevade arvu järgi. Minu teada LKF saadabki enne sundkindlustuse tekkimist vastavad teated. Kuid alati ei ole võimalik seda ette saata. Näiteks ei tea LKF, et inimene kavatseb nädala pärast osta auto ja sellele kindlustuslepingut mitte sõlmida. Samamoodi ei saa ju eeldada, et vaatamata kindlustuslepingu kohustusele inimene siiski 12. kuu möödudes ei tee uut kindlustuslepingut või ei kustuta sõidukit ajutiselt registrist. Et nad võiksid igaks juhuks saata teateid ja kulutada sellele ressurssi. Muidugi, aga kes selle kinni maksab? LKF ei ole Eesti Vabariigile kuuluv ettevõte ega asutus. Tegemist on MTÜ-ga, mille liikmed on kindlustusseltsid ja mille kohustus on hüvitada kannatanutele kahju, kuid kusagilt peavad selleks vahendid tulema. Kui keegi kindlustuseta ei sõidaks, toimetaks LKF väga rõõmsalt kindlustusseltside liikmemaksudest ja ei peaks sundkindlustusi tegema ega kindlustuse puudumise tõttu kahjusid väljas maksma. Kui on kohustus, peab olema ka katteallikas.
7. Surnul on pärija, kes omandab pärimisel surnu õiguste ja vara kõrval ka tema kohustused.
Mis ettepanekud siis tulid?
Riigilõivud odavamaks. Nõus, aga mina ei ole majandusteadlane. Võtke oma valitud saadikutel nööbist kinni ja nõudke riigilõivude alandamist. Tõenäoliselt kuulete vastu, et kusagilt peab riik oma tulu teenima, et täita oma kodanike ees riigi kohustusi.
Muudest ettepanekutest ei saanud aru. Palun vabandust.
Indrek Sirk
1. Kui registrikanne on peatatud, siis on ta peatatud kuni sõidukiga ülevaatuse läbimiseni. Seda registrikannet ei saa omanik ise taastada ning see ei taastu ka omanikuvahetuse registreerimisel. Ainult ülevaatuse läbimisel. Kui aga omanik on ajutiselt registrist kustutanud, siis lõpeb see ajutine kustutamine omanikuvahetusega, kuna eelmine omanik ei saa otsustada uue omaniku eest, kas sõiduk on registris või mitte.
2. Peatatud registrikandega sõiduki kasutamine on piiratud ulatuses lubatud, st samamoodi nagu ülevaatuse sõiduki kasutamine. Keegi isegi luges seadusetähte oma väite kohaselt, aga kust ta leidis seaduse, mi lubab ainult ülevaatuspunkti sõita, seda võiks ka teistega jagada. Ei ole vaja ka leiutada mingeid muid lahendusi ja jagada väärat informatsiooni. Liiklusseaduse § 73 lg 5 ütleb nii ja see käib ka peatatud registrikandega sõiduki kohta tulenevalt LS § 77 lg 8.4 - Erandkorras võib kehtivatele tehnonõuetele mittevastavat mootorsõidukit ja selle haagist liikluses kasutada juhul, kui nendel ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi, mis välistaksid sõiduki kasutamise liikluses. Sellisel juhul on sõidukiga lubatud sõita ettevaatlikult, rikke iseloomu arvestades, mööda lühimat teed lähimasse remondikohta, tehnonõuetele vastavuse kontrollimise punkti, Maanteeameti teenindusbüroosse või parkimiskohta.
3. Kindlustuslepingu minimaalne periood on 1 päev. Ühelgi kindlustusandjal ei ole õigust keelduda sellest. Iseasi on selle 1 päeva hind ning kuidas sundida kindlustusseltsi seda lepingut tegema 1 päevaks. Purjuspäi ka ei tohi sõita, aga ikka sõidetakse. Lepingu peab selts tegema 1 päevaks, aga keeldumise korral on vaidlemisprotsess pikk ning see ei vabasta kindlustuskohustusest.
4. Kindlustus on registripõhine. Kui mõne sõiduki kohta on päringu vastus, et sisestatud andmetega sõidukit registris ei ole, siis seda seal ei ole ja kindlustus ei ole ka kohustuslik. Põhjuseks võib olla ka mõni tehniline probleem, kuid tõenäoliselt on selline vastus saadud tehes päringu läbi liikluskindlustuse kehtivuse päringu. Ja kindlustuse registri kaudu seda sõidukit ei saagi näha. Selle teema jaoks vajan konkreetset näidet, millise sõiduki kohta selline vastus on saadud. Kui sõiduki kohta on siiski Maanteeameti arhiivis või inimesel paberkandjal dokumendid olemas, siis saab sõiduki taas registrisse kanda. Kui aga kusagil midagi ei ole, siis tõenäoliselt seda sõidukit registris ei olegi.
5. Kahjuks on tõepoolest osa inimesi inforuumist väljas. Narva inimeste seas tehti küsitlus ning selgus, et suur osa neist peab oma presidendiks Putinit ja linnapeaks Savisaart. Omal tagasihoidlikul moel püüame meie siinsamas viia infot ka nende inimesteni, kes seda siiani saanud ei ole. Kui ei tea, siis ilmselt tulebki läbi negatiivsete sanktsioonide teada saada. Mina küll ei suuda uskuda, et pärast 20. aastat kohustusliku kindlustuse süsteemi ja alates 2001. aastast kehtinud kohustusliku lepingu süsteemi võiks Eestis olla mõni sõidukiomanik, kes ei tea, et sõidukite kindlustus on kohustuslik. 2001 kuni 2014 said mitmed siinsegi foorumi kasutajad sundkindlustuse eellase ehk LKF nõude kolmekordse kindlustusmakse kindlustuslepingu puudumise eest. Nüüd on lihtsalt asjal teistsugune nimi, kui kohustus on samasugune.
6. Tänane süsteem on selline, et inimene saab ise lihtsal viisil kontrollida oma kindlustuse olemasolu. Esimene sundkindlustuse periood on 30 päeva, kuid sõlmides ruttu uue lepingu või kustutades ajutiselt registrist, tuleb tasuda üksnes tegeliku päevade arvu järgi. Minu teada LKF saadabki enne sundkindlustuse tekkimist vastavad teated. Kuid alati ei ole võimalik seda ette saata. Näiteks ei tea LKF, et inimene kavatseb nädala pärast osta auto ja sellele kindlustuslepingut mitte sõlmida. Samamoodi ei saa ju eeldada, et vaatamata kindlustuslepingu kohustusele inimene siiski 12. kuu möödudes ei tee uut kindlustuslepingut või ei kustuta sõidukit ajutiselt registrist. Et nad võiksid igaks juhuks saata teateid ja kulutada sellele ressurssi. Muidugi, aga kes selle kinni maksab? LKF ei ole Eesti Vabariigile kuuluv ettevõte ega asutus. Tegemist on MTÜ-ga, mille liikmed on kindlustusseltsid ja mille kohustus on hüvitada kannatanutele kahju, kuid kusagilt peavad selleks vahendid tulema. Kui keegi kindlustuseta ei sõidaks, toimetaks LKF väga rõõmsalt kindlustusseltside liikmemaksudest ja ei peaks sundkindlustusi tegema ega kindlustuse puudumise tõttu kahjusid väljas maksma. Kui on kohustus, peab olema ka katteallikas.
7. Surnul on pärija, kes omandab pärimisel surnu õiguste ja vara kõrval ka tema kohustused.
Mis ettepanekud siis tulid?
Riigilõivud odavamaks. Nõus, aga mina ei ole majandusteadlane. Võtke oma valitud saadikutel nööbist kinni ja nõudke riigilõivude alandamist. Tõenäoliselt kuulete vastu, et kusagilt peab riik oma tulu teenima, et täita oma kodanike ees riigi kohustusi.
Muudest ettepanekutest ei saanud aru. Palun vabandust.
Indrek Sirk