08-10-2015, 12:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-10-2015, 12:59 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
ABS andur vahetatud ja tuluke kustus.
Pooltelg vahetatud, aga undamine on alles. Loodetavasti pärineb rattarummust, mis oli laagri sisemisel liugpinnal (neid on kaks) ennast ringi tõmmanud (rummul sooned / kerge kulumisrant) ning käib ilmselt ka uue laagri puhul ringi. Lootsin, et pooltelje mutter tõmbab laagri kaks sisemist liugpinda omavahel kokku ja käitub ühe tervikuna, aga ei ole vist nii.
aga sellest ei tahtnud ma rääkida. Pajatan hoopis eilsest seiklusest.
teadupärast on jutuksoleval opelil vahekasti lahutusvõime likvideeritud. Viskosidur lubab kuigipalju läbi libiseda, aga suures plaanis peavad rattad sarnase kiirusega pöörlema. Erineva ümbermõõduga rattad ei sobi - nii võib viskosidur ära küpseda.
masinal on praegu all kunagised E36 cupi rehvid - kolleeg kulutas Saugal ühe rehviserva ära ning rehv ei sobi rajale, küll aga (väikese mööndusega) tavaliiklusse. Rehvimõõt 15/195/50 (ümbermõõt kulumist arvestades ca 1,79m), varuratas 15/125/85 (ümbermõõt 1,87m). Teadsin, et rehvi purunemisel võib see olla probleem.
...ning eile ühtuhämaruses maakodust kodu poole asutades (ca 140km sõit) leidsin kohe alguses õnnetul kombel löökaugu. Kiirus küll vaid 40kmh, aga esirehv tühi. Madala profiili rõõm...
koukisin välja varuratta ning see oli ilmselgelt suurem, kui allolev - isegi ühe koormatust arvesse võttes. Kuna mul oli ka sobiva poldivalemiga haagis sabas ning selle ratas oli usutavam, plaanisin varuratast haagisele ning haagise ratast Opelile. Nagu arvata oli siis haagise 13" velg masina esisilda ei mahtunud - piduri suurus ei luba seal alla 14" isegi plekkveljena kasutada. Taga tundus asi parem, aga sõitma hakates oli ratas plokis: polte pingutades läks pisike ratas ikka pidurisadula peale.
varuratta panin tagarattale ning peagi teele jäävas bensiinijaamas lasin varuratta rõhu 1,8bar peale, samas ülejäätesse pumpasin 2,6 bar. Et ümbermõõte ühtlustada.
maanteele jõudes oli sõita ilmselgelt raske ning kompuuter andis 90kmh hetkekuluks 11..12l/100km. Sabas küll haagis, aga see oli tühi ning taustal teadsin, et täielikult koormatud haagisega maale tulles suutis masin üllatada pisikese (8..8,5l/100km) kütuse hetkekuluga. Niiet olukord ei olnud kiita ja veermikule pakutav varuratas ei meeldinud.
peatusin ca 10km sõidu järel - tunda oli õli (ATF) kärsahaisu ja varuratas oli käega katsudes soe. Konsulteerisin Opeli nelikveo tehnilist poolt hästi tundva ja kogemust omava tuttavaga ning tema soovitus oli mu arvamusega sama - tuleks pikk sõit unustada ja tagasi liibata. Nii ka tegin. Esiti sõitsin asfaldil, kus pidin iga ca 500m tagant ca 10min vahekasti / viskosidurit jahutama (kapoti alt hakkas kostma võõrast heli ning masin suutis muidu ca 10 kraadisel kaldel ilma pidurita seista...), aga selline kulgemine oleks võtnud ilmatuma aja ning leidsin lahenduse, sõites kahe rattaga teeserva mururibal: seal saab ratas ju paremini libisema.
tagasi ma jõudsin ning kuna rehvitöökoda on 10+km kaugusel, plaanin eemaldada kardaanijupi ning koju sõita esiveolise masinaga.
igatahes juhtum, mis jääb meelde. Loodame, et viskosidur jäi ikka ellu
edit:
ei teagi, kas olen masina piduriga ära harjunud või olin lihtsalt eelnevalt liiga heade masinatega harjunud - igatahes viimasel ajal ei häiri mind Vectra pidurid selles võtmes, et tunduksid väheefektiivsed. Isegi täislastis kerghaagisega kulgedemine ei tekitanud tahtmist nuriseda. Eks näis - praegu muid tegemisi palju ja ei jõua niiehkna siinse teema peategelase veermikku uuendada. Seda enam, et tuttav pakkus mulle tehnikadoonoriks oma turbo-Calibrat, mille kere on pehmeks muutunud. On kiusatus see endale soetada, aga püüan praegu kiusatusest üle olla - tehnikavahetuseks ei näe ma lähema poole aasta jooksul ei aega ega kohta.
Pooltelg vahetatud, aga undamine on alles. Loodetavasti pärineb rattarummust, mis oli laagri sisemisel liugpinnal (neid on kaks) ennast ringi tõmmanud (rummul sooned / kerge kulumisrant) ning käib ilmselt ka uue laagri puhul ringi. Lootsin, et pooltelje mutter tõmbab laagri kaks sisemist liugpinda omavahel kokku ja käitub ühe tervikuna, aga ei ole vist nii.
aga sellest ei tahtnud ma rääkida. Pajatan hoopis eilsest seiklusest.
teadupärast on jutuksoleval opelil vahekasti lahutusvõime likvideeritud. Viskosidur lubab kuigipalju läbi libiseda, aga suures plaanis peavad rattad sarnase kiirusega pöörlema. Erineva ümbermõõduga rattad ei sobi - nii võib viskosidur ära küpseda.
masinal on praegu all kunagised E36 cupi rehvid - kolleeg kulutas Saugal ühe rehviserva ära ning rehv ei sobi rajale, küll aga (väikese mööndusega) tavaliiklusse. Rehvimõõt 15/195/50 (ümbermõõt kulumist arvestades ca 1,79m), varuratas 15/125/85 (ümbermõõt 1,87m). Teadsin, et rehvi purunemisel võib see olla probleem.
...ning eile ühtuhämaruses maakodust kodu poole asutades (ca 140km sõit) leidsin kohe alguses õnnetul kombel löökaugu. Kiirus küll vaid 40kmh, aga esirehv tühi. Madala profiili rõõm...
koukisin välja varuratta ning see oli ilmselgelt suurem, kui allolev - isegi ühe koormatust arvesse võttes. Kuna mul oli ka sobiva poldivalemiga haagis sabas ning selle ratas oli usutavam, plaanisin varuratast haagisele ning haagise ratast Opelile. Nagu arvata oli siis haagise 13" velg masina esisilda ei mahtunud - piduri suurus ei luba seal alla 14" isegi plekkveljena kasutada. Taga tundus asi parem, aga sõitma hakates oli ratas plokis: polte pingutades läks pisike ratas ikka pidurisadula peale.
varuratta panin tagarattale ning peagi teele jäävas bensiinijaamas lasin varuratta rõhu 1,8bar peale, samas ülejäätesse pumpasin 2,6 bar. Et ümbermõõte ühtlustada.
maanteele jõudes oli sõita ilmselgelt raske ning kompuuter andis 90kmh hetkekuluks 11..12l/100km. Sabas küll haagis, aga see oli tühi ning taustal teadsin, et täielikult koormatud haagisega maale tulles suutis masin üllatada pisikese (8..8,5l/100km) kütuse hetkekuluga. Niiet olukord ei olnud kiita ja veermikule pakutav varuratas ei meeldinud.
peatusin ca 10km sõidu järel - tunda oli õli (ATF) kärsahaisu ja varuratas oli käega katsudes soe. Konsulteerisin Opeli nelikveo tehnilist poolt hästi tundva ja kogemust omava tuttavaga ning tema soovitus oli mu arvamusega sama - tuleks pikk sõit unustada ja tagasi liibata. Nii ka tegin. Esiti sõitsin asfaldil, kus pidin iga ca 500m tagant ca 10min vahekasti / viskosidurit jahutama (kapoti alt hakkas kostma võõrast heli ning masin suutis muidu ca 10 kraadisel kaldel ilma pidurita seista...), aga selline kulgemine oleks võtnud ilmatuma aja ning leidsin lahenduse, sõites kahe rattaga teeserva mururibal: seal saab ratas ju paremini libisema.
tagasi ma jõudsin ning kuna rehvitöökoda on 10+km kaugusel, plaanin eemaldada kardaanijupi ning koju sõita esiveolise masinaga.
igatahes juhtum, mis jääb meelde. Loodame, et viskosidur jäi ikka ellu
edit:
ei teagi, kas olen masina piduriga ära harjunud või olin lihtsalt eelnevalt liiga heade masinatega harjunud - igatahes viimasel ajal ei häiri mind Vectra pidurid selles võtmes, et tunduksid väheefektiivsed. Isegi täislastis kerghaagisega kulgedemine ei tekitanud tahtmist nuriseda. Eks näis - praegu muid tegemisi palju ja ei jõua niiehkna siinse teema peategelase veermikku uuendada. Seda enam, et tuttav pakkus mulle tehnikadoonoriks oma turbo-Calibrat, mille kere on pehmeks muutunud. On kiusatus see endale soetada, aga püüan praegu kiusatusest üle olla - tehnikavahetuseks ei näe ma lähema poole aasta jooksul ei aega ega kohta.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"