09-10-2015, 15:34 PM
Jah, huvitavalt selektiivne mälu on nii Märdil , kui ka Jaanil. Konkreetselt minu tsiklist ei ole meil tõesti mitte kordagi juttu olnud, külla aga replica detailide kasutamisest restaureerimise käigus. Urmas ütles selge sõnaga, et see on lati alt läbi jooksmine (tookord oli jutt ühest vanast Indianist, ilmselt Urmase omast). Jutu iva oli, et replica detailidega tsikkel ei saa olla restaureeritud uunikum. Sellel ajal ei olnud veel Tšehhi ja Poola koopiadetailid nii levinud , kui praegu. See oli põhimõtteline küsimus, mitte jutt konkreetsest tsiklist. Tegelikult olen ma selle põhimõttega igati nõus ja seetõttu ei olegi esitanud oma tsiklit hindamiseks. Poola ja Tšehhi koopiameistrite toodangut on selle küljes liiga palju ja hinnata sellist komplektsust kõrvuti näiteks Märt Kiriku Fordiga ei ole aus. Kas roostepurust uuesti täiskeevitatud ja mahalihvitud detail on rohkem originaal , kui koopia - eks võib-olla on küll. Kas selline detail ka parem ja "õigem" on , ei tea. Ei ole mõtet tühjast tüli teha, musta numbri omamine ei ole kellelegi kohustuslik ja vähemalt minu jaoks ei ole see ka mingi eesmärk. Olen oma mootoreid ja tsikleid taastanud hobina, vastavalt oma võimalustele. Võib-olla tuleb kunagi aeg, kui mõni rikkam saab nendest hea algmaterjali seibi , poldi ja keerme täpsusega restaureerimiseks. Selgusetust nende reeglite tõlgendamisel on minu arvates liiga palju. Kas Jaani käes olnud "Hildebrand & Wolfmüller" oleks saanud musta numbri? Ilmselt mitte, sest see on ju replica otsast lõpuni. Või siiski oleks saanud? Kust jookseb piir, kui palju replica detaile võib kasutada?