11-10-2015, 10:12 AM
Tartu-1 on taastatud väga heal tasemel. Puuduolnud jupid on asendatud omaaegsete originaaldetailidega - see on olnud väga mahukas töö, põhiliselt pildimaterjali ja veteranide mälestuste alusel. Meie loobusime omal ajal selle auto ostmisest, kuna vähene algmaterjal oleks olnud takistuseks autentsele taastamisele ja replikat ei tahtnud ehitada. Ainus, millega on üle võlli lastud, on auto värv, nii ilusti läikinud ei ole see auto kunagi. Aga see on juba vaatevinkli küsimus, kui ilusaks restaureerida.
Estonia-3 osas taastamisest päris rääkida ei saa. Jekaterinburgist pärit E-3 vrakk oli seisus, milles taastada ei olnud enam midagi. Ei ole kunagi kuulnud, et keegi läbiroostetanud toru taastab, ikka asendab uuega. Seda oli näha ka paari aasta eest, kui Moskvas Sorokini salgongis esitleti pooleliolevat E-3 (veerev šassii). Sellest hoolimata on tehtud väga mahukas töö, olemasolnud vraki ja fotode järgi on auto väga originaalilähedaselt üles ehitatud. Omanik on lubanud auto uuesti üle värvida, kuna värvilahendus läks värvifotode puudumise tõttu veidi aia taha - põhivärv oli õrnalt beežikas ning punane esiots oli kirsipunane. Aga need on detailid.
Ilmselt on analoogiline tee ka Eesti Mootorispordi muuseumil ees - oleme jõudnud ühe tõenäoliselt E-3 (võib-olla E-4) vraki jälgedele. Omanik on oma vara autentsuses veendunud, loodame, et ka meie ei pea pettuma. Aga seni moskvalaste ees müts maha - Estoniaid hoitakse elus ja pildis!
Estonia-3 osas taastamisest päris rääkida ei saa. Jekaterinburgist pärit E-3 vrakk oli seisus, milles taastada ei olnud enam midagi. Ei ole kunagi kuulnud, et keegi läbiroostetanud toru taastab, ikka asendab uuega. Seda oli näha ka paari aasta eest, kui Moskvas Sorokini salgongis esitleti pooleliolevat E-3 (veerev šassii). Sellest hoolimata on tehtud väga mahukas töö, olemasolnud vraki ja fotode järgi on auto väga originaalilähedaselt üles ehitatud. Omanik on lubanud auto uuesti üle värvida, kuna värvilahendus läks värvifotode puudumise tõttu veidi aia taha - põhivärv oli õrnalt beežikas ning punane esiots oli kirsipunane. Aga need on detailid.
Ilmselt on analoogiline tee ka Eesti Mootorispordi muuseumil ees - oleme jõudnud ühe tõenäoliselt E-3 (võib-olla E-4) vraki jälgedele. Omanik on oma vara autentsuses veendunud, loodame, et ka meie ei pea pettuma. Aga seni moskvalaste ees müts maha - Estoniaid hoitakse elus ja pildis!