17-03-2004, 21:26 PM
Esmased järeldused 2 detaili fotode põhjal.
Tüüpiline 1930te aastate levinud Inglise naisteratas. 1930tele viitab välismuhvidega jalgrattaraam - 1920tel aastatel kasutati raamitorude liitmiseks 80% osas veel sisemuhve, 1940test ja hilisemast ajast aga selle riigi jalgrattad siiamaile ei jõudnud.
See, et naisteratta raamil oli alumine toru sirge ja ülemine kõver, on ka tüüpiline lahendus sellest ajastust. Mul endal peaks olema 4-5 sellist raami, sellest 1 kindlasti Inglise päritoluga.
Tagaratas on Eadie vabajooksuga ja 40 kodaraga (jälle inglaste hulgas masslevinud), velg on nn rant-tüüpi (beaded edges), mis oli siiamaile jõudnud jalgrataste juures 1910-30tel aastatel ülilevinud. Tüüpiline ja ülilevinud on ka punane kitsas triip veljel. Veljele on kunagi jõuga peale püütud kangutada 28\" Saksa mõõdus (Rootsi mõõt on erinev!) rehvi, mis on talle mõlgi sisse kangutanud ühte kohta.
Raami kruntimisel on kahjuks kadunud algne värvilahendus, kus võis olla säilinud ka kleepsildina esiosale peale kantud firmamärk. Niipalju kui hädine külgvaade lubab hinnata, ei ole raami esiosal kruvidega/neetidega kinnitatud silti ees olnud. Algne värvilahendus oleks lubanud ehk asja kohta veidi enamat öelda.
Lisateabe saamiseks tahaksin näha ülejäänud detaile. Kui säilinud on enamik olulisi detaile (ketiratas, leistang, raam, sadul, porilauad või nende jäänused), siis oleks mõistlik need hoida üheskoos ja ehk kunagi neist midagi teha/taastada. Kui midagi olulist kadunud on, siis ma kardan, et saab sellest varuosi, kuigi häid varuosi.
Väärtus on loomulikult igal vanal asjal, aga siiski oleks selline ratas väärtuslik komplektsena, kas siis säilinud või sama tüübi kokkuotsitud tükkidega taastatud kujul. Praegu ütleskin, et tast on olemas vaid kaks varuosa.
Tüüpiline 1930te aastate levinud Inglise naisteratas. 1930tele viitab välismuhvidega jalgrattaraam - 1920tel aastatel kasutati raamitorude liitmiseks 80% osas veel sisemuhve, 1940test ja hilisemast ajast aga selle riigi jalgrattad siiamaile ei jõudnud.
See, et naisteratta raamil oli alumine toru sirge ja ülemine kõver, on ka tüüpiline lahendus sellest ajastust. Mul endal peaks olema 4-5 sellist raami, sellest 1 kindlasti Inglise päritoluga.
Tagaratas on Eadie vabajooksuga ja 40 kodaraga (jälle inglaste hulgas masslevinud), velg on nn rant-tüüpi (beaded edges), mis oli siiamaile jõudnud jalgrataste juures 1910-30tel aastatel ülilevinud. Tüüpiline ja ülilevinud on ka punane kitsas triip veljel. Veljele on kunagi jõuga peale püütud kangutada 28\" Saksa mõõdus (Rootsi mõõt on erinev!) rehvi, mis on talle mõlgi sisse kangutanud ühte kohta.
Raami kruntimisel on kahjuks kadunud algne värvilahendus, kus võis olla säilinud ka kleepsildina esiosale peale kantud firmamärk. Niipalju kui hädine külgvaade lubab hinnata, ei ole raami esiosal kruvidega/neetidega kinnitatud silti ees olnud. Algne värvilahendus oleks lubanud ehk asja kohta veidi enamat öelda.
Lisateabe saamiseks tahaksin näha ülejäänud detaile. Kui säilinud on enamik olulisi detaile (ketiratas, leistang, raam, sadul, porilauad või nende jäänused), siis oleks mõistlik need hoida üheskoos ja ehk kunagi neist midagi teha/taastada. Kui midagi olulist kadunud on, siis ma kardan, et saab sellest varuosi, kuigi häid varuosi.
Väärtus on loomulikult igal vanal asjal, aga siiski oleks selline ratas väärtuslik komplektsena, kas siis säilinud või sama tüübi kokkuotsitud tükkidega taastatud kujul. Praegu ütleskin, et tast on olemas vaid kaks varuosa.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18