15-10-2015, 13:23 PM
(15-10-2015, 07:44 AM)miilits Kirjutas: Mina arvan, et kehtiv liikluskindlustusseadus teeb tulevikus "vanarauahuvilistele" karuteene, sest kõik masinad, millised seisma jäävad on otstarbekas pressi alla saata.
Samasuguse karuteene on teinud vanaraua kogumise kampaaniad nõuka-ajal pioneeride poolt, kolhoosides vanatehnika mahakandmine ning üldse viskavadki inimesed oma vanad asjad ära. Kui kõik asjad alles hoida, siis oleks igaühel meist oma isiklik prügimägi.
Aga teemasse puutuvalt jääb huvi vanade asjade vastu ikkagi kestma ning sõltub eelkõige sellest, kas inimestel ellujäämise ja kõhutäitmise kõrvalt jääb võimalusi veel millegagi tegeleda. Kui kõht on täis, siis on võimalik ka hobidega tegeleda. Kui aga peab võitlema ellujäämise nimel ning muretsema ninaesise pärast, siis hobidega ei tegelda.
Teema algatajal on õigus. Vanatehnika harrastamise põhiline fookus on ikka neil masinatel, millega on nostalgiline side ning mida on saada. 1976. aastal organiseeritud vanatehnikaliikumise alguses oli kriteeriumiks sõidukite vanus vähemalt 25 aastat ning põhiosa masinatest 30-40 aastat vanad. Täna on sarnane olukord, kuid seoses aja edasiliikumisega 40 aastat on ka suurem osa harrastajatest kiindunud ikka 30-40 aastat vanadesse masinatesse. See on loomulik protsess ja sellega tuleb leppida. Vahet ei ole, kas 1980. aasta Moskvitš või 1935. aasta Mercedes-Benz. Toredad ja asjalikud vanatehnikasõbrad on nende omanikud ja taastajad ikka.