18-10-2015, 17:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-10-2015, 17:54 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(18-10-2015, 08:42 AM)nootsii Kirjutas: Akude tootmisega tekkivat saastamist ei saa nii võrrelda. Seda peab võrdlema komplekselt, kui palju nt 50000 km peale koos tootmisega ja kütusega. nt olen näinud arvutust et bensiini auto tarbib 100 km tunduvalt rohkem elektrit kui elektriauto kuna bensiini tootmine vajab palju energiat. Samas on ka küsimus taaskasutuses. kui suure protsendi saab kasutada akust. bensiin paraku teistkordset kasutust ei võimalda.Kui niimoodi hakata võtma siis on palju loodussõbralikum vana nt sisepõlemismootoriga auto osta või oma senise vanaga edasi sõita. Eluea jooksul "kahju loodusele" vanal masinal ei anna miljonite km-te jooksul välja uue masina valmistamise resursse ja "kahju" mitte ühestki otsast. Aga see oleks jälle stagnatsioon ja bisnessile kahjulik, mis autotööstuse käimapanevaks jõuks on. Aga samas las inimesed usuvad et ca. iga 3-4 aasta tagant uus ja ökonoomsem elektri vms. super-hyper saastenormide ja tahmafiltritega diiselauto osta on eco-firendly ja loodussõbralik käitumine selle asemel et terve elu nt. ühe hirmsasti saastava 5.0 V12 mersuga (äärmuslik näide) sõita. Elu on näidanud et kui lives sellistele "lloodusinimestele" antud näide tuua siis jäädakse järele mõtlema ja leitakse ka et asi on natuke jabur
Mitte et uusi autosi poleks vaja toota ja arendada, aga selleks et uskuda uue auto ökonoomsesse ja loodussõbralikku tootmisesse ja ekspluatatsiooni mis eelistaks seda vana auto vastu välja vahetama on kahjuks igast otsast natuke vale aspekt, sõitku see uus auto aku, bensiini, diisli, gaasi v. kasvõi õhu pealt.