20-11-2015, 13:03 PM
Käisin siin kevadel koolis ja uurisin ka seda suurte ja väikeste kärude värki. Õpetati, ket B-kategooriaga võid vedada autorongi, mille mass on kuni 3,5t. Kui sa sõidad aga pidevalt 3,5 tonnise autoga ringi ja tahad kerghaagist vedada, siis teed väikse eksami ja võidki sõita 3500+750 kg =4250kg rongiga. Sinnamaale arvutatakse ainult passisolevate täismassidega. Kui sul on aga BE load, siis võid vedada 3,5t+3,5t =7t autorongi. Kui nt auto passis on kirjas, et võid vedada piduritega haagist, mille mass on 1500 kg, siis võid vedada muuhulga ka haagist, mille tühimass on 1000 kg ja täismass 2000 kg tingimusel, et reaalne kaal on kuni 500 kg.
Teoritiseerisin õpetajatega kärude teemal ja jutust tuli välja, et suurtele masinatele on mõtetu neid pisikesi O1 ja O2 käkke sappa haakida, sest neid lihtsalt ei näe tahavaatepeeglist. Näide kasvõi nendest Cargobusi haagistest, mis suurte busside sabas lipendavad. Seal ei tea kunagi, millal see on otsustanud lahkuda nii, et juht ei teagi. Vähemasti nii naised saunas arvasid.
Teoritiseerisin õpetajatega kärude teemal ja jutust tuli välja, et suurtele masinatele on mõtetu neid pisikesi O1 ja O2 käkke sappa haakida, sest neid lihtsalt ei näe tahavaatepeeglist. Näide kasvõi nendest Cargobusi haagistest, mis suurte busside sabas lipendavad. Seal ei tea kunagi, millal see on otsustanud lahkuda nii, et juht ei teagi. Vähemasti nii naised saunas arvasid.