26-11-2015, 15:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-11-2015, 17:37 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
taga uued ketaste poriplekid (poldid ei tulnud just kergelt lahti...) ja 5-poldi rummud:
http://teet.luarvik.org/d/6986-1/DSC_0009.JPG
juhipoolne rumm käis kole kergelt laagrisse ja välja. Ehk siis treial oleks võinud sellelt vähem maha võtta. Rummud pidid kole tugevast terasest olema - treial on ka enne selliseid asju parendanud, aga ei ole nii sitked olnud.
parempoolne pidurisadul vajas õhutusniplile (mis oli sisse murdunud) vahestutsi - ei saanud seda üle puurides ja algupärase 7x1 keermega üle käies pidama.
lohistasin maale ka ühe doonor-Saabi (9-5 Troll ehk tehases (?) natuke järeleaidatud tavaversioon):
http://teet.luarvik.org/d/6980-2/DSC_0030.JPG
mootorit ei ole.
taga on sel Saabil ATE sadulad ja 38mm (2 kolviga - mu Aerol on taga 1 kolvi + kelguga pidur - väga sarnane Opeli esisadulaga). Ketas Omegaga sama (ca 285mm). Sadulasse tuleb toru Saabil alt, Opelil ülalt - see on väike erinevus. Siiski ei sobinud Saabi sadulad ja kettad Opelile: ketta sügavus on Saabil 2..3mm suurem (rummu ja ketta vaheliste seibidega saaks soovi korral sobitada), sadula kinnituspoldid on Saabil rattatsentrile lähemal. Samuti on Omega ketas paksem - ei mahu isegi pruugituna + "puhastustreituna" Saabi sadula vahele.
tagasild sai vedrude alla ca 22mm kummist distantsseibid (transportöörlindist, reaalne tõste 20+mm), all on Saabi (16", ET49) veljed ja rehviks valisin Hankook I-pike (205-55). Velg natuke liiga sigrimigri on (olen ilmselt vec2000 originaalveljega harjunud), aga las ta olla - see on kõigest velg. Masina kõrgusega olen nüüd täitsa rahul:
õhtul jõuan ehk ka kardaani alla panna - kui vahekastis olev viskosidur eri rattasuurusega (ca 10+10km) kulgedes ellu jäi, saan hakata tõsist talve ootama
to-do listis:
- rooliotste vahetus (ühel on porikaitse katki) + roolivahetus (nahal auk sees. Korralik rool olemas, aga vajab säilimise kindlustamiseks uut kaitsvat pinnakatet) + silla reguleerimine
- esimeste pooltelgede rattalaagrit pingutava keermeosa lühendamine: lähevad Saabi velje keskkapslist läbi
- mootorist nn poolel gaasil kostuva klõbina leidmine ja likvideerimine. Kui on midagi tõsisemat, jääb alles - suures plaanis vajab kapotialune ikka turbomootorit
- Saabi katalüsaatori allasobitamine. Püüan jätta torumõõdud Saabi (Trolli) kas 2,5" või 3"
- varurattale natuke alla 2m ümbermõõduga rehvi leidmine ja Saabi 16" varurattale paigaldamine. Sobiv 125/90 R16 mõõt on nt Rover75-l. Äkki kellelgi on selline asi üle?
masina alt on muidu viimase kuu jooksul sillakaupa läbi käinud neljad erinevad veljed (arvestades ka algseid velgi):
- taga originaal, ees Saab 9-5 Aero (ALU28: 17", 7", ET49) tehasevelg: http://teet.luarvik.org/d/6989-1/DSC_0044.JPG
- taga originaal, ees mingi järelturu-16" (ET oli 35 - liiga väike, laius 7" ehk liiga suur): http://teet.luarvik.org/d/6964-2/DSC_0601.JPG
- ülal eraldi pildina eksponeeritav lõplik olukord ehk Saabi algupärane 16" (Alu25: 16", 6,5", ET49) http://teet.luarvik.org/d/6981-1/DSC_0001.JPG
http://teet.luarvik.org/d/6986-1/DSC_0009.JPG
juhipoolne rumm käis kole kergelt laagrisse ja välja. Ehk siis treial oleks võinud sellelt vähem maha võtta. Rummud pidid kole tugevast terasest olema - treial on ka enne selliseid asju parendanud, aga ei ole nii sitked olnud.
parempoolne pidurisadul vajas õhutusniplile (mis oli sisse murdunud) vahestutsi - ei saanud seda üle puurides ja algupärase 7x1 keermega üle käies pidama.
lohistasin maale ka ühe doonor-Saabi (9-5 Troll ehk tehases (?) natuke järeleaidatud tavaversioon):
http://teet.luarvik.org/d/6980-2/DSC_0030.JPG
mootorit ei ole.
taga on sel Saabil ATE sadulad ja 38mm (2 kolviga - mu Aerol on taga 1 kolvi + kelguga pidur - väga sarnane Opeli esisadulaga). Ketas Omegaga sama (ca 285mm). Sadulasse tuleb toru Saabil alt, Opelil ülalt - see on väike erinevus. Siiski ei sobinud Saabi sadulad ja kettad Opelile: ketta sügavus on Saabil 2..3mm suurem (rummu ja ketta vaheliste seibidega saaks soovi korral sobitada), sadula kinnituspoldid on Saabil rattatsentrile lähemal. Samuti on Omega ketas paksem - ei mahu isegi pruugituna + "puhastustreituna" Saabi sadula vahele.
tagasild sai vedrude alla ca 22mm kummist distantsseibid (transportöörlindist, reaalne tõste 20+mm), all on Saabi (16", ET49) veljed ja rehviks valisin Hankook I-pike (205-55). Velg natuke liiga sigrimigri on (olen ilmselt vec2000 originaalveljega harjunud), aga las ta olla - see on kõigest velg. Masina kõrgusega olen nüüd täitsa rahul:
õhtul jõuan ehk ka kardaani alla panna - kui vahekastis olev viskosidur eri rattasuurusega (ca 10+10km) kulgedes ellu jäi, saan hakata tõsist talve ootama
to-do listis:
- rooliotste vahetus (ühel on porikaitse katki) + roolivahetus (nahal auk sees. Korralik rool olemas, aga vajab säilimise kindlustamiseks uut kaitsvat pinnakatet) + silla reguleerimine
- esimeste pooltelgede rattalaagrit pingutava keermeosa lühendamine: lähevad Saabi velje keskkapslist läbi
- mootorist nn poolel gaasil kostuva klõbina leidmine ja likvideerimine. Kui on midagi tõsisemat, jääb alles - suures plaanis vajab kapotialune ikka turbomootorit
- Saabi katalüsaatori allasobitamine. Püüan jätta torumõõdud Saabi (Trolli) kas 2,5" või 3"
- varurattale natuke alla 2m ümbermõõduga rehvi leidmine ja Saabi 16" varurattale paigaldamine. Sobiv 125/90 R16 mõõt on nt Rover75-l. Äkki kellelgi on selline asi üle?
masina alt on muidu viimase kuu jooksul sillakaupa läbi käinud neljad erinevad veljed (arvestades ka algseid velgi):
- taga originaal, ees Saab 9-5 Aero (ALU28: 17", 7", ET49) tehasevelg: http://teet.luarvik.org/d/6989-1/DSC_0044.JPG
- taga originaal, ees mingi järelturu-16" (ET oli 35 - liiga väike, laius 7" ehk liiga suur): http://teet.luarvik.org/d/6964-2/DSC_0601.JPG
- ülal eraldi pildina eksponeeritav lõplik olukord ehk Saabi algupärane 16" (Alu25: 16", 6,5", ET49) http://teet.luarvik.org/d/6981-1/DSC_0001.JPG
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"