19-03-2004, 18:45 PM
Vanaaegse tehnika huvilisi on erutanud ilmselt siiski see, et hetke seadustes ei ole piisavalt lahti kirjutatud unikaalse sõiduki mõistet. Sõna \"vana\" tähendab ühe jaoks eilset ja teise jaoks 50 aasta vanust. Mina isegi ei väljendu selles vallas alati korrektselt. Uunikuna tuntud liiklusvahendit nimetatakse mõningates seadustes (nt \"Musta numbriga\" seonduvates) unikaalseks sõidukiks või museaalset väärtust omavaks sõidukiks.
Seega öeldes \"vana\", peame suutma ka täpsemalt selgitada, kas me mõtleme \"uunikut\" või \" romu\" või nagu pealkirjas öeldud \"logu\". Nimetatud seadust kutsutakse ka \"romudirektiiviks\", mis tähendab juba palju täpsemalt seda, et tegemist ei ole uunikute lammutamist puudutava seadusega. Samas ei välista see võimalust, et mõni tüüp oma uunikuga romurallile ei satu, või mõni teine oma kasutut kola unikaalseks ei pea.
Üldjuhul inglise keelne oldtimer tähendab meie keeli ikka uunikut. Muuseas, sõna \"unic\" tõi Eestis esmakordselt kasutusele Valeri Kirss 1976. aastal, hiljem on see mugandunud uunikuks.
Kogu see jutt tähendab seda, et Eestis on vaja vastu võtta unikaalse sõiduki seadus, ehk uunikute seadus. Algust on tehtud üksikute õigusaktidega, paraku on sellest ilmselgelt vähe. Hetkel on reguleeritud uunikute määramise ja registreerimise kord, veel oleks vaja hädasti kasutamise korda, st. TÜV, maksud, omaniku ja riigi vahetus jne. Osa probleeme laheneb ja muutub lihtsamaks EU-sse astumisega, ometigi on vaja selle teemaga tõhusamalt tegeleda.
Seega öeldes \"vana\", peame suutma ka täpsemalt selgitada, kas me mõtleme \"uunikut\" või \" romu\" või nagu pealkirjas öeldud \"logu\". Nimetatud seadust kutsutakse ka \"romudirektiiviks\", mis tähendab juba palju täpsemalt seda, et tegemist ei ole uunikute lammutamist puudutava seadusega. Samas ei välista see võimalust, et mõni tüüp oma uunikuga romurallile ei satu, või mõni teine oma kasutut kola unikaalseks ei pea.
Üldjuhul inglise keelne oldtimer tähendab meie keeli ikka uunikut. Muuseas, sõna \"unic\" tõi Eestis esmakordselt kasutusele Valeri Kirss 1976. aastal, hiljem on see mugandunud uunikuks.
Kogu see jutt tähendab seda, et Eestis on vaja vastu võtta unikaalse sõiduki seadus, ehk uunikute seadus. Algust on tehtud üksikute õigusaktidega, paraku on sellest ilmselgelt vähe. Hetkel on reguleeritud uunikute määramise ja registreerimise kord, veel oleks vaja hädasti kasutamise korda, st. TÜV, maksud, omaniku ja riigi vahetus jne. Osa probleeme laheneb ja muutub lihtsamaks EU-sse astumisega, ometigi on vaja selle teemaga tõhusamalt tegeleda.
Tõnu Piibur
5116265