29-12-2015, 12:00 PM
(28-12-2015, 22:19 PM)metsakohin Kirjutas: Näed, hakkab tulema .
Ega polegi 40 esisillale midagi ette heitnud, on õige koha peal ja teeb oma töö ausalt ära. Point rohkem selles, et diferentsiaaliks ei taha teda nimetada, sest iseseisvalt, näiteks olgu või mingi omaloomingu all, ei ole asi nii lilleline. kurvides veaks ainult sisemine ratas, väline veereb omas tempos ja tööd ei tee, samas kaoks veel üks oluline diferentsiaali poolt tagatud eelis. Nimelt säilitab diferentsiaali olemasolu vedavas sillas sõiduki keskme püsiva kiiruse, kurvipoolne külg aeglustub, väline külg kiirendab.
Mainiti eespoolt sõjamasinaid. Nimelt oli WWII aegsetel Panther ja Tiger tankidel kasutusel diferentsiaal, lisaks muidugi veel valik ülekandeid, mis tagasid ühte kokku kaheksa erinevat pöörderaadiust. Ühe roomiku täielikku pidurdamist ei olnud, see oleks tekkitanud liialt suure koormuse ülekannetele ja üldse käiguosale.
Lisaks üks parendatud alaliik.
http://www.gizmology.net/tracked.htm
Siin lehel on mingi valik diferentsiaalide põhimõtteid selgitavaid jooniseid millest saab ettekujutuse kuidas rasketehnika maailmas on asjad lahendatud.
Aquila captas non muscas.