29-12-2015, 13:26 PM
(29-12-2015, 13:21 PM)Gravity Kirjutas: Eks veidi ikka sobib diferentsiaali teemasse.
Nimelt mäletan umbes 5a tagasi, et sõitsin Mazda 6-ga millel oli elektrooniline difrilukk. Mudasest põllule rajatud parklast päästis küll välja. Hiljem uurima hakates selgus, et säärane lukk on laialt levinud ning lukustamise asemel hoopis elektroonika pidurdab piduriga läbilibisevat ratast. Differ is oli ikka tavaline lahtine.
Iseenesest hea abimees kuna normaalse kasutamise korral läheks lukku sõiduauto puhul 1-2 aastas vaja. Maasturile ilmselgelt ei sobi pidevaks kasutamiseks.
On keegi sellega rohkem kokku puutunud?
Jutt tundub kuidagi väga sarnane olevat veojõu kontrolliga - pidurdatakse kiiremini pöörlevat ratast. Ainuke vahe, et veojõud reguleerib ka gaasipedaali - vanematel väga uimane süsteem. Ennem jõuab kümmneid kordi pidurdada kui gaasi maha laseb.