T-16 mootori remont
#4

(30-12-2015, 16:06 PM)kert125 Kirjutas:  Tervist!
On käsil t-16 d21 mootori remont. Asi nii kaugel et ülevalt kuni hülsside ja kolvideni lahti võetud. Mootor muidu töötas, aga tossas karteri tuulutusest rohkem kui summutist. Arvatavasti siis kolvirõngad. Seega tegin otsuse et võtan ülevalt lahti ja vaatan mis vahetada vaja on. Seega nüüd selgunud et peaks panema uued hülsid, kolvid, rõngad (ehk siis kohe komplekt) ja silindripead komplektsed. Nüüd küsimus et olen lugenud et seda POOLA paska ei soovitata kuhugi, aga pmkaubamaja.ee lehel on siis neid pakkuda kahte erinevat. Kas koos küünlaauguga (mida mul pole) või siis ilma ja see on POOLA oma. Nookurid läheks vanad tagasi ja klapikambrikaaned samuti vanad.
 Plaanis oleks osta kohe see tihendite komplekt, või oleks lihtsam ise need valmis vorpida. Ja kas nad lähevad kuivalt paika või peaks millegi vahendiga natuki pehmemaks laskma teha?
 Karteri alt vahetaks siis ära kepsu saaled ja raamsaaled. Nendega seoses jälle küsimus et varuosi vaadates on nt kepsulaagrid N1/R1/R2 . Et mis neil siis vahe on ja mida peaks eelistama? Materjali vahe kindlasti?

Remondi võtsin ette sellepärast et tahan sellest tossamisest lahti saada ja peamine et saaks lääneõli sisse panna. Siiani kasutasin Kamazi õli.

Olen palju uurinud, et neid varuosi ei kiideta väga ja peab ka uusi ümber tegema et kokku istuks. Ise olen mootoritega vähe kokku puutunud, mitte et mutrivõtmed käes ei püsiks Big Grin aga õnneks vend abiks sellel teemal. Lugedes et see mootor on üks lihtsamaid julgesin remondi ette võtta, kui sellega ka hakkama ei sa siis ma ei tea....

Hiljem oleks väga tänulik kui saaks teada kui tugevalt peaks erinevaid poldid kinni olema. Nt: kepsu poldid, raamsaalede poldid, silindripead(kuski oli kirjas et 160N)
Eks küsimusi tekib kindlasti veel aga eks sellest siis edasipidi.
Hetkel kõik, Tänan ette kõiki vastajaid ja ärge kohe siis näkku lööge Big Grin

Julma võrdlusena:
Mootori remont on nagu naiste puhul. Viid vanaema arsti juurde, siis ei tasu loota, et süütu 18 aastane neiu uksest välja astub.

d21 mootor on küll keerukuselt võrri mootoriga võrreldav, kuid neid nüansse on tema juures meeletult. Seetõttu soovitan otsida mõni d21 raamat kus täpsemalt kõik mõõdud ja tolerantsid kirjas. Ise tegime kunagi selle jaoks garaazi lausa tabeli seinapeale. Hea vaadata kui töölaua peal mootorit kokku laob. Samas meeldiv see töö pole. Mõnikord saab päris mitu korda mootorit lahata ja detaile vahetada.

Üdjoontes tuleb palju töötanud mootoril vahetada vaid kuluvosad.
Kaku see mootor nii pulkadeks, et ainult plokk oleks lauapeal. Nb kepsusaalte ja raamsaalte pakid märgi ära. Kus ja mis pidi. See kohati abiks kokkupanekul.  Big Grin
Mootori puhul pead arvestama, et enamik hammakaid võlle jookseb puksidel ja need on enamjaolt ka kulunud.

Poola juppidega on nagu vene omadega. Kohati tuleb neid kiruda, kohati kiita. Kui vene ajal 2 juppi 10st pees siis poola puhul on 4tk 10st. Samas asi paraneb kogu aeg Poola osas ja vene varuosade osakaal väheneb iga päevaga. (vladimirist ei saa juppe kätte ja veneaegsete kvaliteetsete juppide kogud vähenevad samas sita edasirändamine on tavaline Big Grin

Tänapäeval on remontimine tavaline. Samas esmakordsel remontimisel soovitan teha meeletult palju pildimaterjali (abiks kokkupanemisel) ja arvestada, et iga detail tuleb kokupanemisel ära õlitada, et käivitumisel kuivale ei jääks.



(30-12-2015, 16:20 PM)Daff Kirjutas:  Kui vahetad silindripead uute, küünlaavadega peade vastu, siis on vaja uusi tõukureid ka. Need kaaned 5mm kõrgemad või siis otsi kuskilt vana SMD mootori nookuri poldid need pikemad kui D-21 omad ja nendega saad klapivahed paikka. On ka neid nookuri jalgu maha freesitud 5mm.
Saaledel need tähed ja numbrid tähendavad remontmõõte. Võtad vanad välja, vaatad pealt numbri ja tähe kombinatsiooni ning kappad poodi uute järgi millel sama "kood" peal.

Nii huvitav kui see ka pole, siis ei pidanud see paika pidama.  Mingis teemas vaidlesime selle üle ja jõuti järeldusele, et ei pidavat vahetama neid nookuri polte.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 30-12-2015, 16:06 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Daff - 30-12-2015, 16:20 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Talupoeg taluja - 30-12-2015, 16:44 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: unimüts - 30-12-2015, 16:45 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Daff - 30-12-2015, 20:18 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: unimüts - 30-12-2015, 20:32 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: aavu - 30-12-2015, 18:54 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 30-12-2015, 19:58 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: unimüts - 30-12-2015, 20:26 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 30-01-2016, 23:08 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: unimüts - 30-01-2016, 23:14 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 15-02-2016, 15:23 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Wiki432 - 15-02-2016, 15:54 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 15-02-2016, 17:08 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Marko - 15-02-2016, 17:38 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Subaru - 15-02-2016, 17:46 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: kert125 - 15-02-2016, 18:39 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: v6sa - 16-02-2016, 09:57 AM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Lauri90 - 28-01-2023, 19:57 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Daff - 28-01-2023, 20:27 PM
RE: T-16 mootori remont - Autor: Lauri90 - 28-01-2023, 21:28 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne