30-12-2015, 20:32 PM
(30-12-2015, 20:18 PM)Daff Kirjutas:(30-12-2015, 16:45 PM)unimüts Kirjutas:(30-12-2015, 16:20 PM)Daff Kirjutas: Kui vahetad silindripead uute, küünlaavadega peade vastu, siis on vaja uusi tõukureid ka. Need kaaned 5mm kõrgemad või siis otsi kuskilt vana SMD mootori nookuri poldid need pikemad kui D-21 omad ja nendega saad klapivahed paikka. On ka neid nookuri jalgu maha freesitud 5mm.
Saaledel need tähed ja numbrid tähendavad remontmõõte. Võtad vanad välja, vaatad pealt numbri ja tähe kombinatsiooni ning kappad poodi uute järgi millel sama "kood" peal.
Nii huvitav kui see ka pole, siis ei pidanud see paika pidama. Mingis teemas vaidlesime selle üle ja jõuti järeldusele, et ei pidavat vahetama neid nookuri polte.
Aga miks nii kõhklevalt: "..ei pidanud see paika pidama":
Mul naabrimees tegi 25 ja 40 mootorile kodus kapi ja oli täpselt selle probleemi ees. Ühel mootoril freesis nookuri jalad 5mm lühemaks ja teisele pani SMD nookuripoldid.
PM kaubamajas olid müügil uued tõukurid mis 6mm pikemad kui traditsioonilised D-37M tõukurid. Huvitav, miks nad on 6mm pikemad?
Sest kurikuulsal t25a masinal on nii mootoreid d21 kui d120. Sama moodi nagu on t40 masinal nii d37 kui d144 mootorid.
Üldjuhul teema selles, et tehases jah olid vahed sees. Originaal jupid on kohati erinevad. Näiteks d120 mootor tuli välja 1994a kuid selle mootori eripärasuse osad tulid juba 1989a masinatel. See varuosa teema on eriti kahtlane. Eriti veel arvestusega, et d21 ja d120 motoritel on 5 hobujõudu vahet. Olgugi, et mootori detailid on identsed.
Ma tahan lihtsalt öelda, et kõik mis tehases tehtud ei pruugi alati üle kanduda. Mõnikord susserdis hiinlane või poolakas toodab neid juppe ka originaal varuosa mõõdus kuid uuema varuosa "lisadega".
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.