04-01-2016, 11:08 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-01-2016, 11:18 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-01-2016, 06:26 AM)maisalup Kirjutas: see rimula, traktori mootoris saab tundubalt suuremat valu kui volksu mootoris, kulumise koha pealt ei tohiks miskit paha teha, kuidas aga muud imepeened asjad
...
Siit võib vahe sisse tulla küll: vähesed traktorid on nii kitsaste õlikanalitega, nagu mahlapaki mahuga sõiduautomootorid.
Nagu mainiti: iga õli on parem õlita karterist (kui mootor just kuivkarteriga loodud pole).
API klassifikatsioon on USA tarbeks. Tuletan meelde, et seal on kõik asjad suured ning õlil pole vajadust olla nii võimekas pugeja.
Teoorias on API CJ kõigile enne 2007 toodetud mootoritele piisav.
http://www.api.org/Certification-Program...Categories
Siinkandis poest õli ostes tasub kaeda pigema ACEA klassifikatsiooni. Esimene ettejuhtuv selgitav leht:
http://lukoil-lubricants.com/info/classification/00007/
ACEA enda kodulehelt vastavat tabelit kiiresti ei leia. Rimula andmelehel olev ACEA E7 on piisav, et kusiaineta käivasse mootorisse valada. Kas 10W täna piisavalt vedel on, jäägu omaniku otsustada.
Praktikas võib esineda teatud ekstsesse lisaainestuses ja selle iseloomu kokkusobivuses mootoriga. Iseküsimus, kas klonksvaageni klassifikatsioonita õli ikka on süüdi mootori ikaldumises jahutusvedelikuta sõitmisest...