04-01-2016, 23:19 PM
Mitte, et see konkreetse juhtumi juures midagi muudaks aga kommenteeriks seda uuema ja vanema õli võrdlust- et kui täidab palju kõrgemaid norme siis sobib madalama normiga õliga käivale autole ka. Võib juhtuda, et just ei sobi. Õlid ei ole viimase 10 aasta jooksul oma määrimisomaduste poolest mitte ilmtingimata paremaks läinud. Põhjus on väga lihtne: Erinevad heitgaasi ja loodushoiu normid on pidevalt karmimaks muutunud. Kordi on vähendatud näiteks erinevate metalliühendite, nagu tsinkoksiid, sisaldust. Sama aine ei meeldiks ka praegustele tahmafiltritega autodele. Mida uuem õli, seda vähem on sellel varu nn. ekstreemseteks tingimusteks. Kuna õlikile ei talu enam sellist koormust nagu enne, siis on enamus autotootjaid olnud sunnitud üle minema nn. topsidega klapitõukuritelt rulltõukurite/nookurite peale (eks ole ka teisi põhjuseid). Olen natuke kokku puutunud võidusõidu asjadega ja üks tuntud nukkvõlli tootja seletas konkreetselt, et selliseid jamasid nagu praegu nad 10 a tagasi ei tundnud. Soovitas kasutada nn. classicute õlisid. Võidusõidu õlid ei vasta tavaliselt mitte mingile tänapäeva normile- eesmärgiks on maks. määrida ja mitte normi täita. (motul jne.).
Lisan siia kirja, mille saatis mulle üks tõsine võidusõidu tigu-taldriku tootja:
We advise to use Syntix 75W140. This oil is a better alternative for the Castrol SAFX-J. For about 5 years ago the Castrol was the best gearoil to use, but after they have been taken over by BP they downgraded the oil quality. We strongly disadvise the Castrol especially for the short gear ratio's like you have.
Kõigepealt saf-xj muudeti, siis tehti selle asemel Syntrax, mida kärbiti veelgi. Vana saf-xj moodi asja saab nüüd võidusõidu õlina teise nime all (tõenäoliselt veidi muudetud ikkagi) ja mujalt tellides. Eesti maaletooja seda kätte ei saa.
VW grupi tehase koolitustel korrutatakse pidevalt, et õli on sisuliselt konstruktsiooni element ja mootor tehakse vastavalt sellele- enam lihtsalt ei pääse teistmoodi...
Üks näide veel: Ka Porschel oli vaja teha eraldi Classic õli oma vanematele õhkjahutusega autodele- uute õlide seast polnud sobivat võtta.
Aga ega ma ei taha väita, et kõik ainult kehvemaks läheb. Küllap teiset otsast asi ikka edasi ka areneb, lihtsalt loodushoiu nimel muudetakse pigem konstruktsiooni, et ei peaks kasutama kole kallist kõrgtehnoloogilist õli. Ja õli tehakse täpsem konkreetsele vajadusele mõeldes.
Lisan siia kirja, mille saatis mulle üks tõsine võidusõidu tigu-taldriku tootja:
We advise to use Syntix 75W140. This oil is a better alternative for the Castrol SAFX-J. For about 5 years ago the Castrol was the best gearoil to use, but after they have been taken over by BP they downgraded the oil quality. We strongly disadvise the Castrol especially for the short gear ratio's like you have.
Kõigepealt saf-xj muudeti, siis tehti selle asemel Syntrax, mida kärbiti veelgi. Vana saf-xj moodi asja saab nüüd võidusõidu õlina teise nime all (tõenäoliselt veidi muudetud ikkagi) ja mujalt tellides. Eesti maaletooja seda kätte ei saa.
VW grupi tehase koolitustel korrutatakse pidevalt, et õli on sisuliselt konstruktsiooni element ja mootor tehakse vastavalt sellele- enam lihtsalt ei pääse teistmoodi...
Üks näide veel: Ka Porschel oli vaja teha eraldi Classic õli oma vanematele õhkjahutusega autodele- uute õlide seast polnud sobivat võtta.
Aga ega ma ei taha väita, et kõik ainult kehvemaks läheb. Küllap teiset otsast asi ikka edasi ka areneb, lihtsalt loodushoiu nimel muudetakse pigem konstruktsiooni, et ei peaks kasutama kole kallist kõrgtehnoloogilist õli. Ja õli tehakse täpsem konkreetsele vajadusele mõeldes.