C-klassi rehvid
#15

(07-01-2016, 12:38 PM)v6sa Kirjutas:  Samas ma olen kuulnud, et vale kiirus- või koormusindeksiga rehvi lõhkemisest tingitud avarii korral on kindlustused ka Euroopas keeldunud väljamaksetest... 
Koormusindeksist saab veel siis aru, kui rehv ei vasta kuidagi lubatud sillakaalule. Kiirusindeksist saab aru Euroopa, just Saksamaa, kiirteedel, kus kiirus pole piiratud. Eesti teedel piisab igavesti kiiruspiirangust 120, sest üle 110 sõita pole lubatud. Sportrehvid rinkale ja rallisse on absoluutselt teine teema. 
Ja selles tüübikinnituses ei tasu ka kindlad olla: need on suhteliselt suvalised. Tihtipeale on need juba tehastest suvalised ja mõnikord vastavad konkreetsele autole, teinekord mitte. Suurim probleem ongi olnud minu kogemusel kaks asja: rattamõõdud ja kaalud! Sa saad tellida autole päris mitut mõõtu rattaid, erinevat lisavarustust jne. Osa käib tüübika alla, osa mitte. Japsidega on asjad kindlasti paremad - neid enamasti eritellimusena ei saa ja üldiselt ongi auto see, mis kõigil sama tüübikaga autod. Aga eurooplased, kus saad tellida täpselt sellise, nagu tahad - seal võivad olla päris karmid ebakõlad. Mul küll kogemus Opeliga aga nii see oli. 

Või võtame omaenda Sitikagi, kus rehvimõõt on küll antud autokese oma (kusjuures ka sellele sai tellida ka 14 tolli aga passis seda pole kirjas, kuigi peaks mõlemad olema) aga tühimass on kõigi lisadega diisli oma. Vahe pea 200 kilo! Või seesinane Omega, mis on selge eritellimus erilise polsterdusega ja 16-tolliste ratastega aga passis pole neist haisugi. Mis paberi kunagi Hollandis diiler sealsesse registrisse andis - kes seda teab? Samas mõnedel autodel on jälle terve rida lubatud rattamõõte. Aga mis on üldse tegelikult oluline: rehvi tegelik läbimõõt ja täisringi teepikkus. See, kas see rehv asub 13 või 15 tolli veljel, on see suvel 205 või talvel 175 lai, mingit vahet pole! Mingist mõõdust väiksemaks takistavad pidurid ja teiselt poolt liiga suure veljega ei saa enam kogu ratast tehase üldläbimõõtu. 
Ja probleem on ka igasuguste "ägestatud disainiga" autokestega, siin pilt täiesti arutust rehvimõõdust miskisel uuel kliitoril! 17-tolli punnile! OK, suvel ju võib aga talveks tahab see auto maksimaalselt 15 tolli ja kitsast, et teel püsida. Kusjuures olematud pidoorased (taga suisa trummel) on siiani 13-tollisele veljele Big Grin Aga kui passis kirjas pole Inimese rehvimõõtu, sõidadki talvel idiootsete neegriratastega ja imestad, miks junn kuidagi teel ei püsi... sest sama rehv ei tööta ühtmoodi 1500 kilo ja 900 kilo all. 205/50R17 suveratta talve variant selle auto alla on õige 185/65R15. Teepikkuse ehk "valetamise" vahe on 2% ja läbimõõdul kalkulaatori järgi 1,66 cm aga talverehvi muster on alati kõrgem ehk reaalsuses on rattad täpselt sama läbimõõduga.
[Pilt: IMG_20141111_105230.jpg]
Vasta


Sõnumeid selles teemas
C-klassi rehvid - Autor: MeelisV - 06-01-2016, 20:50 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: olli - 06-01-2016, 21:25 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: hulgus - 06-01-2016, 22:02 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: r.i.h.o - 06-01-2016, 23:13 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: MeelisV - 06-01-2016, 23:35 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: Aspelund - 06-01-2016, 23:39 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: MeelisV - 06-01-2016, 23:49 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: MeelisV - 06-01-2016, 23:54 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: sndr81 - 07-01-2016, 00:23 AM
RE: C-klassi rehvid - Autor: v6sa - 07-01-2016, 10:47 AM
RE: C-klassi rehvid - Autor: Tegelane5 - 07-01-2016, 17:05 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: MeelisV - 07-01-2016, 11:01 AM
RE: C-klassi rehvid - Autor: PlyVal64 - 07-01-2016, 11:37 AM
RE: C-klassi rehvid - Autor: v6sa - 07-01-2016, 12:38 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: PlyVal64 - 07-01-2016, 14:02 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: olli - 07-01-2016, 13:25 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: alfredo - 07-01-2016, 19:36 PM
RE: C-klassi rehvid - Autor: Talupoeg taluja - 07-01-2016, 20:51 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne