14-01-2016, 18:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2016, 18:52 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(14-01-2016, 17:55 PM)olevtoom Kirjutas:Ei ole siiski nii, et esimene Capri oli ja teised mitte. Tagaluuk ja selle ehitus ei mängi mitte mingit rolli kupee puhul! Pole kunagi mänginud. Ja "poni"autod olid algselt ju siis üldse sedaanid. Lihtsalt kupee-kerelise auto kohta öeldi eririikides ja isegi eri ajastutel erinevalt. Sama ka lahtiste kohta: cabriolet või convertible Ja siis oli veel nende erim roadster ja/või spider, mis on tänaseks peaagu üldse kadunud mõne üksiku erandiga.(14-01-2016, 15:43 PM)DevilDeVille Kirjutas: Kuuguar ja Kaliiber pole mingid kupeed vaid luukpärakad.
See on asja väga täpselt võttes õige, ainult et tänapäeva vaesel ajal ma pean oma kassi kupee aseaineks ... ja mõtlen, mida küll asemele osta, kui ta liiga vanaks jääb. Muide, selle lähtekoha järgi oli I põlvkonna Capri kupee, aga järgnevad enam ei olnud.
A' täna arutasime Toomas Vabamäega veidi kohvitassi taga seda teemat ja jõudsime poniautodeni. Need peaksid ju suurteks ja (suhteliselt) odavateks kupeedeks kvalifitseeruma küll? Mustangi hind algab Saksamaal 38 tuhandest; täisvarustusega CR-V näiteks maksab meil sama palju... Camaro eest küsivad nad seal 40K, aga selles sisaldub ka V8. Challengeri, tundub, ei saa -- nad peaksid sellele miski Fiati nime vist enne panema.
Kui Sa muidugi vaid pisiluugiga autot kupeeks pead, sisi oleme sunnitud tunnistama fakti - saee maailma üks koledamaid autosid oli viimane ODAV kupee noorele perele. Oo õudu Muuhulgas on sel ju äratuntavaid poniauto jooni... Õnneks lõpetati see jama ära 1993
Küll sekundeeris talle vana hää Volkswageni Derby, mis on vaid natuke ilusam aga seda uhati suisa 1994 välja, nime all Polo Mk.II 2-door sedan
See on ju sisuliselt täpselt sama auto aga lihtsalt kuidagi natuke veel ilusam ehk kohe paha ei hakka Isegi koos M-paketiga... Aga sõita - jumalik!
Kupeesid ju on täitsa igale maitsele tegelikult, imepisikstest väga suurteni. Bemmil on valik eriti suur aga ei jää ju Audi ja Mersu ka palju alla. Sealt leiab ka isendeid, millel pole tihtipeale ebavajalikku eesliidet "sport". Või neid ei klassifitseerita "sportautodeks". Lihtsalt ongi kupee.
EDIT: kõige parem "ülevaade" võiks olla üldse see ehk Opel Kadett B keretüüpide ülevaade. Kusjuures Kadett A Coupe oli tehtud, nagu bemm tegi oma mikroautoga ehk koledamaks ja valesti aga Opel sai sellest juba 1965 aru Väike auto kupeena, et olla ILUS, vajab visuaalselt pikkust ja voolavust! Bemmi väike kupee on kui sitajunn, kahjuks. Neid koledusi on veel. Samas 1-seeria on kõige ilusam täpselt sellisena ja seda värvi - See on kohe ILUS! Ja ma pole kohanud veel inimest, kes väidaks Kadeti B ja C kõik kupeed ning Manta A mistahes küljest koledateks!!!