19-01-2016, 13:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2016, 13:20 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(19-01-2016, 12:21 PM)v6sa Kirjutas: Ehk kõik peavad arvestama, et vasakult mööda põigata üritades jääte tõenäoliselt süüdi LÕ põhjustamises koos kõigi sellest tulenevate tagajärgedega ja tegelikult jama põhjustanust saab äkki "süütu kannataja".Taavi, siinkohal olen ma ksf! Indrek Sirgiga kohe täiesti vastupidisel seisukohal ja see tugineb Liiklusseadusele:
Siia sooviks austet liiklusjuristi kommentaari, kumb on ülim: kas nõue vältida kõigi kasutadaolevate vahenditega avariid või kohustus jääda oma sõidureale? Mõlemat korraga ei saa endale vastu kaldunud auto korral täita.
Tsitaat:§ 51. MöödasõitKusjuures mõiste eesliikuv EI OLE reguleeritid! Ka sulle sinu sõidurajas VASTU sõitev sõiduk ON EES- ja LIIKUV ehk eesliikuv! Sest et ka sulle "ette jääv" aga üliaeglaselt samas suunas liikuv sõiduk on FÜÜSIKA SEADUSTELE ja sealt OPTIKALE kohaselt "vastusõitev"! Optiliselt sõidab see sulle vastu.
(1) Eesliikuvast sõidukist tohib juht mööda sõita vasakult. Kui eesliikuv sõiduk pöörab vasakule või tagasi ja see on selgelt arusaadav, tuleb sellest mööda sõita paremalt.
Seega on absoluutselt õigustatud kõnealusel puhul mitte "kaldumine vastassuunda" vaid MÖÖDASÕIT vasakult!
Sest hr.Sirk koos teise tuttava LKFis mõnikord istuva juristiga "raiusid" poisi keisi puhul, kus Talle sõitis otsa ringil vastassuunas tibi, et "vahet" ei ole, mispidi "Anna teed" märgi taga keegi liikleb, sõidab vastu lubatud liiklsuvoolu, tagurdab oma real jne: teed PEAD andma kõigile.
Täpselt sama LOOGIKA kehtib ka siin: sa teed MÖÖDASÕIDU (mitte möödumise ega ümberpõike) ja teedki seda VASAKULT, kui on täidetud järgmine eeltingimus:
Tsitaat:Möödasõidukeeld
(1) Vastassuunavööndi kaudu ei tohi juht mööda sõita:
1) kui ei ole täidetud käesoleva seaduse § 51 lõikes 3 nimetatud tingimused;
Tsitaat:Möödasõit
(3) Enne möödasõidu alustamist peab juht veenduma, et:
...
möödasõit ei ohusta ega takista teisi liiklejaid
Seega, KUI oleks see "vastassuunda" kalduja põrganud kokku JÄRGMISE ehk täiesti süütu autoga, oleks Ta süüdi igal juhul. Praegu aga on "süüdi" esimene ja REAALNE vastassuunda kalduja, kes "Oma ritta" tagasipööramisega rikkus hoopis Liiklusseadust - ei olnud veendunud manöövri ohutuses! Sest ka selle "esimese" vastassuunda kalduja jaoks oli tekkinud "eessõitev" sõiduk!
PS: nimetame selle vastassuunas vastu liikuva sõiduki näiteks kollase vilkuriga teehooldussõidukiks ja asi loksub KOHE paika! Ja mingit vahet ei ole "niisama" vastu tuleva sõidukiga...