19-01-2016, 17:11 PM
(19-01-2016, 13:05 PM)41Degree Kirjutas: Ole hea ja paranda ennast, lisades aastaarvud/põlvkonnad. Sellise autoga käib lord oma valdusi üle vaatamas, mitte ei minda vaidoneigaust kuulama.Ajaloost pole mõtet enam rääkida, kus ka Disco on nn"etiketiauto". Kuid ma ei pea ka neist "lordidest" ega muudest kroonitud siniverelistest (loll)peadest mitte midagi! Sisuliselt jätab mind kõik see kokku varastatud ja röövitud koledate "kahekraani"-inimeste impeerium täiesti külmaks.
Täna, praegu ja juba mõned paljud aastad on see mark kahjuks just vaigoneuauside ja jalgpallurite auto. Ja just seetõttu, et sel kaadril on raha (isegi Eestis!), tehakse ka neile meelepärased tooted. Mul piisas ühest antud margi õhtusest esitlusest, kus kõik kohalik vastav kaader ilaste lõugadega (hääde autode järele, mitte muus mõttes) kohal oli Kusjuures, egas nad seepärast pahad inimesed pole. LR ja Jag panid ilastama, kui matsdadest käidi kaarega mööda Seda ei saa muidugi ju üldse pahaks panna
Siit aga jõuamegi tuumani, miks neid suuri kupeesid on väheks jäänud. Mistahes auto välja töötamine on täna oluliselt kallim ja töömahukam, kui nende suurte kupeede kuldajastul. Et seda natuke ebapraktilist autot piisavalt ostetaks, peab olema see "miski". Lihtsam on aga see suur kupee ära jätta ja "miskit" koos hea mootoriga lisada väiksematele, milledega tehakse ka sporti. Autosport tagab kohe teatud suurema mahu ainuüksi keredele aga läbi "samastumise" annab ka niisama müügimahtu. Kuna väiksem on ka odavam ehk kättesaadavam. Lisaks on ju suurte "odavamate" kupeede turg kolme suure Saksa tootja poolt vallutatud ja jagatud. Neil igaühel on see "miski" olemas: Bemmil muidugi ülim juhitavus, Audil nelivedu ja Mersul... lihtsalt nimi. Samas on ju teisedki lähiajaloos teinud mudeleid, mida on kiidetud taevani küll just juhitavuse, mitmikveo vms osas aga seesinane Cougar oli ju Mondeo kupee ja ei olnud edukas, kuigi 2.geni Mondeo oli ja on siiani sitaks hea auto. Uus kupee-Mondeo on ju uus Mustang! Või teeks Opel uue Monza AWD Insignia põhjale, või Škoda lõikaks Superbi pisut lühemaks, venitaks esiuksed pikemaks ja säilitaks superlahenduse twindoori taga? Ma ei kujuta ette, kui mitu inimest ostaks ~50K maksva Škoda Superb Coupe?
Tegelikult on ju selgi sajandil veel olnud ka Volvo suur kupee C70 piskese (C30) kõrval aga polnud seegi eriti edukas. Suure kupee-Volvo saab täna kätte juba alla tonni...