21-01-2016, 18:28 PM
viin puhastatud ja värvitud kardaani (nn varukardaan) siiski kardaanimeistritele - vähemalt üks rist tahab sel vahetamist (on ühes suunas kole kange) ja jätaks selle töö spetsialistidele.
kui aastate jooksul on kardaanimeistritel ainult üks kardaan tasakaalustamist mitte vajanud, tekib muidugi küsimus, kas vinti (praktika vaates tarbetult) üle ei keerata. Vast saan seda teemat kardaaniristide vahetamisel õigete inimestega lahata
täna sain vahetatud mootoriga Vectra kätte (mootorivahetust tegi remondikoda - mul pole sellise kolakaga tegelemiseks sobivaid tingimusi). "Uue" mootori, kasti+vahekasti ja seonduva (sidur, padjad / käpad jms) pesin möödunud NV-l, niiet tehnika on (veel) ilus puhas:
(mootori kõrval olev kast ei kuulu nn Opeli-komplekti. Kuigi Opeli turbomootori siduriketta ja FWD puhul saaks selle bolt-onina külge panna )
päris uut sai kapoti alla suht vähe:
- käigukasti poolteljesimmerlingid (kardaani-suuna suure simmerlingi juures õlilekke-vihjet polnudki)
- siduri survelaager
- siduriketas: uus ketas on saanud enne minu kätte jõudmist Pidurimeistri katted ja läinud ca 200kW masinale. Sidur jäi ellu, kast sai peagi otsa
- teine sidurikorv: ei teagi, kas on koos kettaga uuendatud. Igatahes käinud sellega komplektis turbotehnikaga masinal
- õlitermostaadi tihend, mis on tüüpiline lekkekoht õlifiltri kohal. Lihtne vahetada, maksab 0,75eur
- vedelikud (mootoris, kastides, roolivõimul) v.a. tagasilla õli
hammasrihm ja karteritihendid on nii KGK kui Forssi jaoks tänapäeval juba tellimuskaup...
"uus mootor" oli ilmselt '92..93a masinalt: generaator ja roolivõim (tulid kaasa) olid lamerihmaga. Vahetasin väntvõlli rihmaseibi ning kasutasin "uuel" mootoril oma kiilrihmaga genaraatorit + roolivõimupumpa.
"uus" mootor käib vaikselt ja ühtlaselt. Eelnevalt tühikäigul kasti poolt kostunud kerge kõrin tundub kah kadunud olevat. Pärines seega ilmselt siduriketta vedrudest.
üldine kepsuprobleemi õppetund: isegi kui mootoriga pikka plaani ei ole (ma ihaldaks ikka rohkemat, kui 196Nm @ 4800rpm), siis mootorist kostuv kerge toksimise puhul võiks selle likvideerida. Saalevahetus on lihtsam töö, kui rändama läinud saale puhul haiget saanud kepsuga mootori ravimine / asendamine.
teha tehnika poolt:
- "uus" kardaan
- min üks küünlajuhe uuendada (jagajapoolne piip kahtlane)
- vahekasti mittekasutatavale nelikveo lahutusmehhanismi hüdraulikasisendile "pime" ette
- kunagi eeloleva suve lõpupoole äkki ikka ka turbotamisprojekt, lähenedes mootorile ainult ülevaltpoolt. Saame näha
kui aastate jooksul on kardaanimeistritel ainult üks kardaan tasakaalustamist mitte vajanud, tekib muidugi küsimus, kas vinti (praktika vaates tarbetult) üle ei keerata. Vast saan seda teemat kardaaniristide vahetamisel õigete inimestega lahata
täna sain vahetatud mootoriga Vectra kätte (mootorivahetust tegi remondikoda - mul pole sellise kolakaga tegelemiseks sobivaid tingimusi). "Uue" mootori, kasti+vahekasti ja seonduva (sidur, padjad / käpad jms) pesin möödunud NV-l, niiet tehnika on (veel) ilus puhas:
(mootori kõrval olev kast ei kuulu nn Opeli-komplekti. Kuigi Opeli turbomootori siduriketta ja FWD puhul saaks selle bolt-onina külge panna )
päris uut sai kapoti alla suht vähe:
- käigukasti poolteljesimmerlingid (kardaani-suuna suure simmerlingi juures õlilekke-vihjet polnudki)
- siduri survelaager
- siduriketas: uus ketas on saanud enne minu kätte jõudmist Pidurimeistri katted ja läinud ca 200kW masinale. Sidur jäi ellu, kast sai peagi otsa
- teine sidurikorv: ei teagi, kas on koos kettaga uuendatud. Igatahes käinud sellega komplektis turbotehnikaga masinal
- õlitermostaadi tihend, mis on tüüpiline lekkekoht õlifiltri kohal. Lihtne vahetada, maksab 0,75eur
- vedelikud (mootoris, kastides, roolivõimul) v.a. tagasilla õli
hammasrihm ja karteritihendid on nii KGK kui Forssi jaoks tänapäeval juba tellimuskaup...
"uus mootor" oli ilmselt '92..93a masinalt: generaator ja roolivõim (tulid kaasa) olid lamerihmaga. Vahetasin väntvõlli rihmaseibi ning kasutasin "uuel" mootoril oma kiilrihmaga genaraatorit + roolivõimupumpa.
"uus" mootor käib vaikselt ja ühtlaselt. Eelnevalt tühikäigul kasti poolt kostunud kerge kõrin tundub kah kadunud olevat. Pärines seega ilmselt siduriketta vedrudest.
üldine kepsuprobleemi õppetund: isegi kui mootoriga pikka plaani ei ole (ma ihaldaks ikka rohkemat, kui 196Nm @ 4800rpm), siis mootorist kostuv kerge toksimise puhul võiks selle likvideerida. Saalevahetus on lihtsam töö, kui rändama läinud saale puhul haiget saanud kepsuga mootori ravimine / asendamine.
teha tehnika poolt:
- "uus" kardaan
- min üks küünlajuhe uuendada (jagajapoolne piip kahtlane)
- vahekasti mittekasutatavale nelikveo lahutusmehhanismi hüdraulikasisendile "pime" ette
- kunagi eeloleva suve lõpupoole äkki ikka ka turbotamisprojekt, lähenedes mootorile ainult ülevaltpoolt. Saame näha
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"