22-01-2016, 11:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2016, 11:27 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(22-01-2016, 01:13 AM)DevilDeVille Kirjutas: Hmm, sedaet millepoolest 82 aasta totskolt eristub 82 aasta kolhvist, nuh, et nad eri klassides on? Okei, kolhvi vastav generatsioon sündis 74 ja koltil 78, a surmaaastad on juba suisa kõrvuti, vastavalt 83 ja 84.Ma praegu panin lihtsalt tootmisaasta järgi, reaalsus peaks käima mudeli alguse elik siis "Homologeeringu" järgi. Nii peaks ka 2-seeria Volvod olema "kuni 1982". Ehk seal on praegu paar autot natuke "vales kohas" - nõus. Golf oli lihtsalt täpselt teda

Aga see on siis "üldjoontes ja põhimõtteliselt". Iseenesest on klassikaline jagamine selline, mis käib ju veel ka kubatuuripõhiselt. Eestis, hetkel ja talvel ei ole suurt mõtet kategooriat 1 eraldi teha ja see on viimastel aastatel vähegi avatud teedel sõitmiste-rallide tava kogu Euroopas, et vähegi sõidukõlbulikud kat.1 autod sõidavad kat.2'es ja puuratastega vankrid ei pääsegi üldse peale. Või tehakse "erand" vaid kat.1 B-grupile ehk 1961-1969 autodele, mis ikkagi on "sõidetavad". Meil hetkel-talvel mahuks sinna kategooriasse 15 autot, millest 2 ei ole õigete mootoritega. Nõukatehnikast mahub sinna sisse veel ka AZLK 412 aga siis peab see olema 408 kerel ehk see Elite de Lux-põhine ning 966 seebikarp. 968, GAZ24 ja Lada sinna ei mahu.
Suvel aga on kat.1 täiesti elujõuline ja rahumeeli võib tagumise otsa ehk kat.4 "ära jätta". Samas, see on praegu FIA ja sport. Tähtsam vanatehnika üleilmne organ FIVA defineerib aga vanatehnikat nii:
Tsitaat:FIVA defines a historic vehicle as a: ... Mechanically propelled road vehicle, which is at least 30 years old, which is preserved and maintained in a historically correct condition, which is not used as means of daily transport and which is therefore a part of our technical and cultural heritage...
FIVA ei tee seejuures vahet ka erinevatel jõuvankritel, nagu ka Talve- ja suverallidel ei tehta. Ehk "tsiklist krassini"

Seega praegu on see piir tootmisaastaga 1985 sest need on kohe kindlasti 30 aastat vanad, 1986 ei pruugi veel olla


Ja nii ongi palju poleemikat tekitanud Sirje, Sigar, Kutsikas ja Kolhvkaks alguse tootmisaastate mudelid absoluutselt austusväärne vanatehnika! Kui me siin vanatehnika"spordiga" TalveRALLI nime all 15 aastat tagasi alustasime, olid needsinased kõik "jumala uued igapäevaautod". 15 aastat on aga möödunud, mis on POOL auto vajalikust minimaalsest vanusest
