25-01-2016, 20:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2016, 20:27 PM ja muutjaks oli Gravity.)
Mõtlesin , et poetan ka omasid kogemusi.
Tööl kasutan ka Ctek laadijat(mudelit peast ei tea).
Pigem on nad mõeldud väikeste(kuni 60ah) akude täis laadmiseks ning hoolduseks ehk võid nad talveperioodiks järgi jätta.
Tootjal on üks Ah number laadimiseks ning teine hoolduseks/laetuna hoidmiseks.
Nö aku testimise funktsioon on äärmiselt mõtetu ja ebatäpne- lihtsam on testriga mõõta, et aku pinge on näiteks 5V ja asi on surnud.
Ma pole aru saanud, mille alusel laadija siis testib. Igatahes akude puhul, millel pole enam mahutavust ning koormuse korral pinge kukub 6-7-8V ta ei ütle miskit.
Teine mure on tarkade laadijatega see, et kui aku on töökorras kuid täitsa tühi siis laadimist ei alustada kuna annab errorit. Siis jällegi peab vanakooli laadijaga veidi vurtsu andma.
Nagu ma eespool mainisin siis 75Ah akut ma ei saanudki täis laetud , isegi kui ööpäevaks jäi laadija taha. Laadija ise läheb kuumaks, samas mingit 45Ah akut laadides ei läinud üldse soojaks.
----------
Kuna töökojas tarvis pidevalt akusid testida , siis hankisin kõige lihtsama koormustestri. http://www.avsk.ee/est/tooted/akulaadija...26930.html
Asja enda hind on suht naeruväärne võrreldes akude,starteritega,generaatoritega kui vaja diagnoos panna. Siiamaani pole veel juhust olnud kus see odavat tüüpi tester oleks mind alt vedanud. Ja kui tester näitab, et aku pinge langeb liigselt koormuse all ongi pilt selge.
Pole mõtet joosta akuga mõõda Akukeskusi või üritada uuesti laadida jne
Ilma koormustestrita ongi kogu asi kohvipaksu pealt ennustamine, et kas aku on läbi või starter lühises . Äkki õlid paksud üldse
Nii, et soovitan ka foorumlastele soojalt !
Tööl kasutan ka Ctek laadijat(mudelit peast ei tea).
Pigem on nad mõeldud väikeste(kuni 60ah) akude täis laadmiseks ning hoolduseks ehk võid nad talveperioodiks järgi jätta.
Tootjal on üks Ah number laadimiseks ning teine hoolduseks/laetuna hoidmiseks.
Nö aku testimise funktsioon on äärmiselt mõtetu ja ebatäpne- lihtsam on testriga mõõta, et aku pinge on näiteks 5V ja asi on surnud.
Ma pole aru saanud, mille alusel laadija siis testib. Igatahes akude puhul, millel pole enam mahutavust ning koormuse korral pinge kukub 6-7-8V ta ei ütle miskit.
Teine mure on tarkade laadijatega see, et kui aku on töökorras kuid täitsa tühi siis laadimist ei alustada kuna annab errorit. Siis jällegi peab vanakooli laadijaga veidi vurtsu andma.
Nagu ma eespool mainisin siis 75Ah akut ma ei saanudki täis laetud , isegi kui ööpäevaks jäi laadija taha. Laadija ise läheb kuumaks, samas mingit 45Ah akut laadides ei läinud üldse soojaks.
----------
Kuna töökojas tarvis pidevalt akusid testida , siis hankisin kõige lihtsama koormustestri. http://www.avsk.ee/est/tooted/akulaadija...26930.html
Asja enda hind on suht naeruväärne võrreldes akude,starteritega,generaatoritega kui vaja diagnoos panna. Siiamaani pole veel juhust olnud kus see odavat tüüpi tester oleks mind alt vedanud. Ja kui tester näitab, et aku pinge langeb liigselt koormuse all ongi pilt selge.
Pole mõtet joosta akuga mõõda Akukeskusi või üritada uuesti laadida jne
Ilma koormustestrita ongi kogu asi kohvipaksu pealt ennustamine, et kas aku on läbi või starter lühises . Äkki õlid paksud üldse

Nii, et soovitan ka foorumlastele soojalt !
www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed