28-01-2016, 21:43 PM
(28-01-2016, 20:01 PM)taavi Kirjutas:Ütleme nii, et mereinimeste hulk on tohutu ja seal sees on ka tõesti "igasuguseid"! See on jube vale arvamine, et purjetamine on kallis, sellega tegelevad ülirikkad jne. Tegelikkuses on kogu Maailma veesõidukite omanikest ja tarbijatest ENAMUS pigem vaesed, loevad igat senti, elustavad vanu akusid, teevad ise diislit, ehitavad ise omale vajalikke vidinaid jne. Enamus mahub meie mõiste "guliibinlus" alla. Ka arenenud ja rikkas Maailmas on tohutu hulk ikkagi neid, eks selliseid küsimusi esitavad. Vahe selles, et nad siiski kasutavad arvutit ja interneedust, oskavad õigekirja ja omi mõtteid väljendada ja seega on just sealtpoolt seda praktilist kohemust metsikult.(28-01-2016, 19:16 PM)Tegelane5 Kirjutas: Ma tahaks selle sakslase nägu näha, kellelt tollel veehobi messil küsitakse kuidas poolpidust u10 aasta vanust akut desulfateerida, et seda siis paadil kasutada.Ma arvan, et siis ta küsib, et kas sa tulid folkboodiga, et sellised küsimused
JA see pole ka saladus, et palju tootearendust baseerub pigem nende "guliibinite" ja "suurte väljamõtlejate" reaal-praktilistel kogemustel, mis siis tippinseneride, teadlaste, disainerite ja muidugi ärimeeste poolt ilusasse pakendisse pakendatuna ja töökindlana turule tuuakse. Aga asjade põhiolemus ehk matemaatika, füüsika ja keemia seal "sees või taga" on ikka sama.
Teine pool on moodsad akud ja targad elik kirjutatud programmi järgi toimivad laadimislahendused.
Aga miks see nii on? Maismaasõidukil on meil tavaliselt 1 ja harvem 2 akut. Mina olen oma kätega aga välja vahetanud purjekal: 2X175 käivitusakud pea- ja abimasinale; 4X175 12V süsteemi tarbeakud peamiselt navigatsioonitehnikale, 4X225 24V süsteemi/220V inverteri tarbeakud, 2X240 vöörivindi akud - kokku seega 12 suurt ja kallist akut! Ja 15,5-meetrine jaht ei ole just "kuigi suur"
