üks ilusamini taastatud Pobisid
#10

Kahevärvilistest Pobidest on arvatud:

> Kahe värviliste Pobedade värvioriginaalsuses kahtlen mina
> väga sügavalt, juhul kui mõni üksik isend eritellimise peale
> valmistati, siis pigem sattus see Odessasse, aga mitte siia
> maile.

> Usun et kahevärvilisi toodeti kuid alles viimastel
> tootmisaatatel.

Võtsin lahti Moskvas aasta-paar tagasi välja antud broshüüri \"GAZ M-20 Pobeda\" seeriast \"Muzei tehniki\". Raamat on hinnaline just arvukate originaalfotode poolest, mis mitmelt poolt Venemaalt kokku otsitud. Selle leheküljel 13 ilutseb foto, kus neiud on ametis just kahe äsjavalminud 2. seeria auto värvkatte poleerimisega GAZi tehase viimistlusosakonnas. Kuna esiplaanil olev auto on kabriolett, siis ei saa see foto olla tehtud hiljem kui 1953. aastal, sest just sel aastal lõpetati avatud variandi tootmine.

Tagaplaanil poleeritav auto on aga värvitud kahte värvi - alumine osa tumedamaks, ülemine heledamaks. Kuna foto on must-valge, on küll raske aimata, mis värvid fotol esitatud hele- ja tumehallile vastavad, kuid fakt on see, et tegemist on tehases kahte värvi värvitud 2. seeria Pobiga.

Fotolt on ka näha, et värvide eraldusjoon jookseb uste kohal mööda valtsijoont; mootori kohal on eraldusjooneks aga tiiva ja kapoti vahe. Seega - esitiivadja uste alaosad olid tumedad, kapott ja uste ülaosad aga heledad.

Siiski arvan, et kahte värvi tehases värvitud autode hulk oli võrdlemisi väike, võibolla on fotosilm jäädvustanud just ainust isendit või üht vähestest isenditest.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
üks ilusamini taastatud Pobisid - Autor: valdo - 22-03-2004, 13:08 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne