11-02-2016, 23:19 PM
Raskuspunkt hakkas maailma rallidel kiiruskatsele liikuma siiski 70-ndatel, kui autotootjad hakkasid nägema autorallis tõsist katsepolügooni ning välja arendama erimudeleid. See suund päädis 1980-ndatel B-rühma autodega, mille näol oli tegemist piltlikult öeldes maastikuvõmekusega F-1 autodega. Nii need, kui ka hilisemad - A, WRC ja tänased R-id vajavad oluliselt teist tüüpi teenindamist, kui klassikalise pika punktist A punkti B ralli autod. Seetõttu on autotootjate ja ka TV huvi pika ralli vastu täna pea olematu. FIA-l oli viis aastat tagasi plaan tuua taasluua pikkade rallide formaat. Piloodina oli tookord kõne all Poolast Eestisse ulatuv pikk ralli. Paraku plaaniks see jäigi, kuna tootjad ja nende farmmeeskonnad (ja ilmselt ka toetajad) ei tundnud ümbermängimise vastu huvi.
Navigeerimine ja looduse nautimine jäävad seetõttu pigem puhta härrasmeeste spordi ehk historicu osaks. Ja kindlasti on need omal kohal ka autoorienteerumises ja osaliselt ka rahvarallis. See on aga meelelahutus eelkõige tegijatele endale, pealtvaatajale ja läbi meedia nautijatele oluliselt vähem.
Navigeerimine ja looduse nautimine jäävad seetõttu pigem puhta härrasmeeste spordi ehk historicu osaks. Ja kindlasti on need omal kohal ka autoorienteerumises ja osaliselt ka rahvarallis. See on aga meelelahutus eelkõige tegijatele endale, pealtvaatajale ja läbi meedia nautijatele oluliselt vähem.