12-02-2016, 12:33 PM
(11-02-2016, 23:19 PM)emsa Kirjutas: Seetõttu on autotootjate ja ka TV huvi pika ralli vastu täna pea olematu.No kuule - WRC vastu on huvi olematu ju! Punnitatakse mis kole, tolku pole. Kui mitu tootjat osaleb? Sestap oli äsja Inglismaal Autospordi messil pikem kõnetund ka Todtil ja seda osaliselt ka teemal: "linnarallid". Et äkki ni isab, just "Jorjeneid joonistades", publikuhuvi juurde! Sestap ka power-staged ja muud vigursõidukatsed viimastel aastatel MM-taseme rallidel, kus lisakatsel tuleb näiteks ringteel 360 teha jms.
Mis aga nüüd TV-huvi ja ülekandeid puudutab: WRC on olematu eetriaja ja mahuga ettevõtmine Euroopas, kui panna see kõrvuti KÕIGI TEISTE TV's eetriaega saavate autorallidega. Seda mitte ainult Motors TV baasilt vaid ma olen püüdnud mõned korrad vaadata ka erinevate maade kohalikke kanaleid veebist. Muidugi paneb julma laksu Briti saarte kõikmõeldavad sarjad, rallid jne, seda nii tippsordina kui historicuna. Aga vähem kajastust ei leia ka Lõuna-Euroopa asjad Hispaanias, Portugalis ja Prantsusmaal. Aga ka Soome. Ja rallisid on tõesti seinast-seina! Muidugi on täna valdavaks kiiruskatsepõhised rallid aga pole lõplikult surnud ka klassika A'st B'sse, pimerallid, orienteerumisrallid, targa-tüüpi valikel teedel rallid ja maraton eesotsas Dakariga.
Üldse peab mõistet "autoralli" laiendama - ka USA Baja-sõidud, off-road jms on kõik autoralli. JA isegi rallikross on üldmõistete "auto" ja "ralli" osa.
Mis aga seda teenindamisvajadust puudutab: selles osas on ju FIA nii WRC kui F1 tasemel just seda teed läinud, et autod peavad olema vastupidavad ja teenindamine minimaalne. Isegi kütus peab olema tavaline ja võtadki teepeal suvalisest bensukast 98't Praeguse vertsu vastupidavus on selline, et rahumeeli saab ka klassikaliseid rallisid sõita. Uued autod on vastupidavuselt ka Safari-suutlikud, ei tohiks probleeme olla. Lihtsalt peab rohkem MÕTLEMA aga vaat just see on suurim vastuväide ja kisa! Tiimid ja sõitjad ei taha ega suuda enam mõelda. Ette mõelda, et mitte autot kohe ribadeks sõita. Tegelikult on ka praegustel rallidel väga hästi näha, kui ees on hoolduseta mitu pikka ja eri teekattel lisakatset, kus üks tiim-meeskond suudab plaane pidada ja teised mitte.
Selles suhtes saab tänasest Postimehest Sander Pärn täispunktid - Tal kama kaks, mis teeolud Rootsis on, need on kõigile samad!